Categories: Uspješni Mostarci|Published On: 11/9/2017|

Mostarac genijalac

Nakon promocije najnovijeg modela Škode Superb, u čijem je dizajnu učestvovao Mostarac Omer Halilhodžić, o njemu su pisali svjetski mediji, predstavljajući ga kao genijalca.
Ovaj Hercegovac karijeru je počeo u nekadašnjem preduzeću Hercegovina auto, da bi preko sarajevskog TAS-a stigao do Volkswagena. Nedugo zatim, 1995. godine, prelazi u Mitsubishi, a 12 godina kasnije postaje jedan od šefova Mercedesa.
Za Ferrari je dizajnirao sve – automobile, satove, torbe, čak i jakne.
O novoj Škodi nakon prezentacije napisane su samo riječi hvale, posebno zbog njegovog novog dizajna, koji je ovaj automobil podigao visoko na skali automobila srednje klase, a za koji je zaslužan Mostarac.

Ko je zapravo ovaj genijalni Mostarac?
Omer Halilhodžić rođen je 1963. godine u Mostaru.Nakon što je diplomirao mašinstvo na Univerzitetu u Sarajevu, 1991. godine u Hercegovina autu započinje svoju, ispostaviće se slavnu karijeru.
Za njega je svjetska javnost čula početkom ovog milenija.
Tada je Mostarac s adresom u njemačkom Mainzu postao šef evropskog dizajnerskog odjeljenja Mitsubishija i za kratko vrijeme učinio prepoznatljivim modele “japanskog dijamanta”.
Kaže kako su ga uvijek privlačili automobili. Prvi posao pronašao je u fabrici minibusa u rodnom Mostaru. Potom je dobio američku stipendiju, a posredstvom tadašnjeg direktora sarajevskog TAS-a, Bernda Leistnera, početkom 90-ih našao se u Volkswagenovom timu dizajnera. Tokom četiri godine ‘službe’ u VW-u, učestvovao je u kreiranju Golfa ‘četvorke’, Passata B5″.
Početkom 1996. godine prelazi u Mitsubishi gdje će se zadržati više od jedne decenije i učestvovati u stvaranju Colta, CZ2, CZ3, Lancera, Outlandera…
Danas radi za Škodu, ali kao freelancer. Njegova nadležnost je vanjski dizajn.

Između Škode i Mitsubishija Promijenio je nekoliko radnih adresa. Najprije je bio u Mercedesu, gdje je radio eksterijer aktuelne A-klase (W176) i nove S-klase (W222).
Nakon Mercedesa Halilhodžić je dobio posao snova svih dizajnera. Dovoljno je reći Ferrari, Maranello…
“Rad u Ferrariju bio je ogromna čast ali i obaveza, pogotovo zato što je to bilo u vrijeme kada je kompanija osnovala vlastiti dizajnerski centar. Trebalo je dostojno zamijeniti legendarnog Pininfarinu koji je 60 godina bio odgovoran za izgled Ferrarija. Pozvao me Flavio Manzioni, a zeleno svjetlo za moj angažman dao je Luca di Montezemolo. Učestvovao sam u dizajniranju modela F12berlinetta i LaFerrari”, objašnjava Mostarac.
Kada je prije nekoliko godina Jozef Kaban postao šef dizajna Škode sjetio se Mostarca s kojim je dvije decenije ranije radio u Volkswagenu. Tako je Omer Halilhodžić postao freelancer dizajner Škode.
“Osim Superba i Kodiaqa učestvujem u dizajniranju proizvodne verzije budećeg električnog modela Škode. Električni modeli su budućnost, izazov za inžinjere ali i dizajnere jer se mijenja kompletna arhitektura vozila. Dizajn je kao jezik, stalno se mijenja. Radio u Škodi ili Ferrariju, dizajner mora stalno pokazati kreativnost. Nema uravnilovke, redovne i sigurne plaće nego se uvijek morate dokazivati, ‘izmišljati’ nešto novo…”

(Mostarski.ba)

Related Posts