Blokirano otvaranje najvažnijeg prelaza između BiH i Hrvatske

Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje nažalost nije usvojio Izmjene i dopune Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji UIO, te nisu ispunjeni uslovi za otvaranje novog graničnog prelaza Gradiška Novi Most – Gornji Varoš.
“Uprava za indirektno oporezivanje izražava žaljenje i nezadovoljstvo takvom odlukom Upravnog odbora UIO, jer smatramo da krajnji korisnici, a to su građani i privredna zajednica ne smiju plaćati cijenu unutrašnjih političkih i drugih previranja u Bosni i Hercegovini – naveli su iz UIO-a u saopštenju.
Zato Uprava za indirektno oporezivanje još jednom poziva sve relevantne faktore u Bosni i Hercegovini da hitno daju doprinos stvaranju svih potrebnih uslova da se granični prelaz Gradiška Novi most otvori za međunarodni putnički i teretni saobraćaj, i to na način da Upravni odbor UIO danas ili sutra u toku dana usvoji Izmjene i dopune Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji UIO.
Poziv da se prekine s blokadama
UIO poziva i Vladu Federacije BiH da se hitno uključi u rješenje ovog problema, budući da je ekspert u Upravnom odboru UIO g. Zijad Krnjić imenovan od strane pomenute Vlade.
Prema zvaničnim podacima na graničnom prelazu Gradiška godišnje pređe preko četiri miliona putnika i preko milion vozila, a značajan broj među njima su i građani i privrednici Federacije BiH.
Pojasnimo, izmjena i dopuna Pravilnika kojom se uspostavlja nova organizaciona jedinica Carinski referat na graničnom prelazu Gradiška Novi Most je preduslov da bi se preduzele aktivnosti na ispunjavanju drugih uslova neophodnih za funkcionisanje carinske službe na ovoj lokaciji.
Potrebno je da se odredi šifra graničnog prelaza kako bi se znalo gdje je roba ušla/izašla u/iz Bosne i Hercegovine, da se obezbjediti informatička podrška na novoj lokaciji i pristup carinskoj aplikaciji, da se izradi pečat nove organizacione jedinice, izvrši uključivanje novog graničnog prelaza u sistem NCTS-a (novog kompjuterizovanog provoznog postupka), uključivanje u TIR i ATA sistem i drugi uslovi koji se moraju obezbijediti za provođenje carinskih postupaka, a čije ispunjenje zavisi od prethodno uspostvljene nadležne organizacione jedinice.
Novi most i cesta
Podsjetimo da ovdje nije riječ samo o novom prijelazu, već i novom mostu preko Save, kao i novoj cesti kroz Hrvatsku.
Prva dionica nove brze cesta kroz Hrvatsku uz granični prijelaz u potpunosti je završena. Naime, prvih 4,5 kilometra brze ceste, koja ide od mosta na Savi kod Gradiške do Novog Varoša, završeni su i tu će se vozači priključivati na postojeću cestu ka Okučanima i dalje na autoput Zagreb – Beograd.
Druga dionica ceste je u izgradnji i, kada ona bude završena, vozači će se direktno moći priključiti na autoput sa brze ceste, bez potrebe da prelaze na postojeću sporiju cestu.
Sve skupa, ovo će olakšati i brzati put od Sarajeva ili Banjaluke do Zagreba.
(Mostarski.ba)

Soreca i ambasadori članica EU u posjeti Skupštini HNK

Nikšić sa šefom Misije MMF-a o ekonomskim reformama i evropskom putu

Neodrživa proizvodnja hrane i fosilnih goriva donosi 5 milijardi dolara ekološke štete svaki sat

Vijeće ministara BiH odobrilo sredstva za projekte naučne saradnje

Ambasadori šest država u posjeti Mostaru: Evropski put nema alternativu





