JP Autoceste Federacije BiH o revizorskom izvještaju za 2024. godinu

Izvršni direktor JP Autoceste Federacije BiH Asmir Dževlan obratio se članovima Parlamentarne komisije za reviziju Parlamenta Federacije BiH povodom revizorskog izvještaja za 2024. godinu, naglasivši da je dokument shvaćen krajnje ozbiljno i da su već pokrenute mjere za unapređenje rada.
„Svaka primjedba i preporuka pažljivo su analizirane. Od ukupno 16 preporuka, četiri su već realizovane, sedam je u toku, a preostale će biti implementirane u predviđenom roku“, istakao je Dževlan.
On je podsjetio da JP Autoceste FBiH djeluju u specifičnom međunarodnom okviru koji se razlikuje od domaćeg sistema javnih nabavki. „Mi nismo klasično javno preduzeće. Kao implementator projekata finansiranih od EIB-a i EBRD-a, primjenjujemo procedure koje te banke propisuju. Naši tenderi i ugovori prolaze višestruke međunarodne verifikacije i ne mogu se ocjenjivati samo prema domaćem zakonodavstvu.“
Govoreći o navodima da su ugovori zaključeni „mimo Zakona o javnim nabavkama“, Dževlan je naglasio da su svi postupci provedeni u skladu s FIDIC pravilima, uz saglasnost međunarodnih kreditora i Federalnog ministarstva finansija. „Nijedan ugovor nije sklopljen proizvoljno – svaku odluku o izboru izvođača prethodno su odobrile međunarodne banke, inženjeri nadzora i nadležne institucije.“
Osvrnuo se i na tvrdnje o „preplaćenim radovima“, pojašnjavajući da se radi o standardnim FIDIC varijacijama, koje nastaju zbog tehničkih okolnosti na terenu. „Razlike u iznosima nisu preplate, već rezultat prilagođavanja realnim uslovima gradnje. Nijedna marka nije isplaćena bez ovjerene naredbe o izmjeni ugovora, koju odobravaju inženjeri i kreditori.“
Dževlan je istakao i da svi FIDIC ugovori uključuju kliznu skalu za usklađivanje cijena s tržišnim kretanjima. „Revizori nisu razdvojili povećanja cijena po osnovu klizne skale od onih koja proizlaze iz tehničkih izmjena, čime nije prikazana cjelovita slika. Samo primjena klizne skale na četiri ključna projekta – Poprikuše–Nemila, Nemila–Vranduk, Vranduk–Ponirak i Počitelj–Zvirovići – iznosila je više od 110 miliona eura, uz potpunu međunarodnu kontrolu i odobrenje kreditora.“
Projekti JP Autocesta, dodao je, pod stalnim su trostrukim nadzorom – inženjera, interne kontrole i kreditora. „Kontrola je višeslojna, standardizovana i potpuno transparentna.“
Komentarišući tehničke razlike u knjigovodstvu, pojasnio je da preduzeće vodi paralelno dva sistema – domaći budžetski i onaj koji zahtijevaju međunarodne banke. „To ponekad stvara formalne razlike u prikazu, ali nijedna marka nije izgubljena.“
Na pitanje o sporijoj realizaciji projekata, Dževlan je objasnio da uzroci leže u postupcima koji nisu u nadležnosti JP Autocesta – eksproprijaciji, dozvolama i sudskim procesima. „Uprkos tome, nijedan projekat nije zaustavljen, a sve obaveze prema kreditorima i izvođačima su uredno ispunjene.“
Dodao je da JP Autoceste kontinuirano usklađuju interne akte s novim propisima i redovno izvještavaju Vladu Federacije BiH, resorno ministarstvo i međunarodne finansijske institucije. „Revizija se u ovom dijelu pozvala na zastarjeli pravilnik koji više nije primjenjiv. Mi izvještavamo češće i detaljnije nego što domaći propisi zahtijevaju.“
„Revizorski nalaz za nas nije prijetnja, nego prilika da poboljšamo sistem“, poručio je Dževlan. „Ne osporavamo pravo revizora da ukažu na slabosti, ali imamo obavezu da pojasnimo kada su ocjene zasnovane na pogrešnim pretpostavkama ili drugačijem pravnom okviru.“
Osvrnuo se i na javne komentare koji su uslijedili nakon objave izvještaja: „Neodgovorni istupi pojedinaca i samoproglašenih ‘eksperata’, bez razumijevanja međunarodnog pravnog okvira, nanose štetu Federaciji BiH kao vlasniku preduzeća i potpisniku međunarodnih ugovora. Takve izjave stvaraju pogrešnu percepciju i mogu narušiti reputaciju Federacije kod kreditora te uticati na uslove i dinamiku budućih kredita.“
„Zato je važno da se svaka analiza našeg poslovanja temelji na objektivnim činjenicama, međunarodnim standardima i pravilima FIDIC-a, a ne na političkim interpretacijama,“ zaključio je izvršni direktor Dževlan, dodajući da je cilj ove uprave „učiniti JP Autoceste sinonimom odgovornosti, profesionalizma i transparentnosti“, saopćeno je iz JP Autoceste Federacije BiH.
(Mostarski.ba)
Na konferenciji “Mediji i turizam” zaključeno: Strategija postoji, ali nema koordinacije
Trump poručio Izraelu: Aneksija Zapadne obale znači kraj američke podrške
Zrinjski večeras gostuje Mainzu
Objavljen javni poziv za izgradnju tunela Prenj
Amir Pašić Faćo doveden u Tužilaštvo KS: Očekuje se mjera pritvora
■ Povezano
Amir Pašić Faćo doveden u Tužilaštvo KS: Očekuje se mjera pritvora
OSCE pozvao na suzdržavanje od korištenja izraza i retorike koji mogu ugroziti sigurnost novinara
Vlada FBiH izdvojila 50 miliona KM za sanaciju šteta od poplava
Haos u Hercegbosanskim šumama: Zapošljavanja bez konkursa, tenderi bez traga, milioni bez pokrića