Mašinovođe u Željeznicama FBiH zaprijetile štrajkom i protestom

116235

Foto: Arhiva

Sindikat mašinovođa u BiH uputio je upozorenje Upravi Željeznica FBiH da će biti primorani razmotriti pokretanje zakonski dozvoljenih sindikalnih mjera, uključujući štrajk i proteste, ukoliko njihove primjedbe na predloženi pravilnik o radu ne budu prihvaćene.

– Dali su nam prijedlog pravilnika. To je apsolutno neprihvatljivo. Za neke nije, ali za većinu radnika u Željeznicama FBiH jeste. Radnici na kojima je cijeli sistem, rad, ni marke ne bi dobili. Ako prođe to što su predložili, idu sindikalni koraci. Očekujemo poziv na sastanak – kazao je za Faktor Nermin Ramić, predsjednik Sindikata mašinovođa u BiH.

U sindikalnom dopisu vršiocu dužnosti predsjednika Uprave Željeznica FBiH Mirzi Hadžibegiću, koji smo dobili od radnika, istaknuto je da su ga dužni obavijestiti da je članstvo izrazilo ozbiljno nezadovoljstvo predloženim rješenjima u vezi s prijedlogom pravilnika o radu, te da su pristigle brojne primjedbe.
– Posebno zabrinjava što određene odredbe narušavaju prava zaposlenih, ne uzimajući u obzir složenost i odgovornost poslova koje obavljaju, rješenja u vezi s koeficijentima složenosti poslova narušavaju socijalni status zaposlenih.

Ukoliko ne prihvatite naše primjedbe na prijedlog pravilnika o radu, usvajanje pravilnika u ovakvom obliku moglo bi dovesti do dodatnog narušavanja odnosa između poslodavca i radnika, te izazvati sindikalne reakcije. Ukoliko naše primjedbe ne budu uvažene, Sindikat će u skladu sa svojim ovlaštenjima biti primoran razmotriti pokretanje zakonski dozvoljenih sindikalnih mjera, uključujući štrajk i javno izražavanje nezadovoljstva – navedeno je u dopisu.

Istaknuto je da strpljenje mašinovođa ima granicu, koju ubrzano troše socijalna, odnosno materijalna primanja i ostali problemi s kojima se mašinovođe susreću.
Sindikat je predložio izmjene onoga što je predloženo u novom pravilniku. Između ostalog, traže da se radniku, po osnovu radnog staža, uvećava plaća za svaku godinu radnog staža za 0,6 posto osnovne plaće.
No ono što je izazvalo posebnu pažnju jeste pitanje sistematizacije radnih mjesta koja je predložena novim pravilnikom o radu.

Sporna rješenja su mogućnost da generalni direktor bude osoba sa samo prvim ciklusom obrazovanja, te da se izvršnim direktorima željezničkog operatora i željezničke infrastrukture ukine ispit (646) o stručnoj osposobljenosti radnika koji učestvuju u željezničkom saobraćaju.
Sindikat traži da izvršni direktori za ove dvije oblasti moraju imati funkciju osposobljenosti 646.

– Neprihvatljivo je i u potpunost odbijamo činjenicu da izvršni direktori Operatora i Infrastrukture mogu obavljati te poslove bez 646 ispita – navode.
Također, Sindikat mašinovoda u BiH traži korekciju koeficijenata složenosti poslova za radna mjesta mašinovođa prvog, drugog i trećeg ranga.
– Razlog za ovaj zahtjev leži u činjenici da trenutni koeficijenti ne odražavaju realne uvjete rada, složenost poslova, kao ni odgovornost i rizike s kojima se mašinovođe svakodnevno susreću. Posao se obavlja u otežanim uvjetima, uz visoke zahtjeve sigurnosti, što direktno utječe na kvalitet i sigurnost rada, te zahtijeva dodatne napore i profesionalnu odgovornost zaposlenih – dio je primjedbi.

(Mostarski.ba)

Podijeli:
Ispod clanka banner
  • Budžet Vlade FBiH u minusu 131 milion KM

  • Zmajevi napredovali na FIBA rang-listi reprezentacija

  • Veliko interesovanje za utakmicu futsalera u Belgiji

  • Da bi se živjelo komotno – kolika bi trebala biti plata u BiH?

  • U ovim situacijama ne biste trebali popuštati vašoj djeci

SB Banner 1

■ Povezano

  • Budžet Vlade FBiH u minusu 131 milion KM

  • Da bi se živjelo komotno – kolika bi trebala biti plata u BiH?

  • FBiH standardizira policijske uniforme – Izazovi nabavke i jedinstveni vizuelni identitet

  • BiHAMK: Važna informacija za one koji putuju ovog vikenda kroz tunel Crnaja