Na današnji dan ukinuta pruga Čapljina – Bileća – Dubrovnik

34625

1. 6. 1968. Ukinuta željeznička pruga Uskoplje – Zelenika

Pruga Metković – Sarajevo građena je etapno od 1883. godine, a završena 1.avgusta 1891. godine kada je iz tog pravca došao i prvi voz u Sarajevo. Strategijske pruge Gabela – Hum – Uskoplje – Zelenika, Uskoplje – Dubrovnik i Hum – Trebinje izgrađene su i puštene u saobraćaj 16. i 17. jula 1901. godine. Pruga Trebinje – Bileća izgrađena je i puštena u saobraćaj 30 godina poslije, odnosno 20. decembra 1931. godine. Pruga od Metkovića do Ploča u dužini od 21,800 km, građena je tokom drugog svjetskog rata i puštena je u saobraćaj 25. novembra 1942. godine. Izgradnjom normalne pruge Sarajevo– Metković – Ploče 26. novembra 1966. godine ukinuta je uzana pruga. Pruga Uskoplje – Zelenika ukinuta je 1. juna 1968. godine, a pruge Čapljina – Gabela – Dubrovnik i Hum – Trebinje – Bileća ukinute su 1. juna 1976. godine.

Uvođenjem pruge normalnog kolosijeka dolazi do ukidanja pruga sa uskotračnim kolosijekom.Ovo je samo jedna u nizu trasa koje su ukinute.

Uskotračnim prugama su se koristileo parne lokomotive koje su kao pogonsko goriv koristile ugalj.Te lokomotive su u narodu poznate pod imenom “ćiro”. Pojavom modernih lokomotiva “ćiro” se koristi samo kao turistička atrakcija.

1. 6. 1975. Ukinuta pruga Lašva – Travnik – Donji Vakuf – Jajce

Pruga od Lašve do Travnika izgrađena je i puštena u saobraćaj 26. oktobra 1893.godine, od Travnika do Bugojna 14. oktobra 1894. godine, a od Donjeg Vakufa do Jajca 1. maja 1895. godine. Pruga od Bugojna do Gornjeg Vakufa izgrađena je i puštena usaobraćaj 3. oktobra 1945. godine. 28. maja 1972. godine ukinuta je pruga Donji Vakuf – Bugojno – Gornji Vakuf, a 1. juna 1975. godine ukinute su pruge Lašva – Travnik – Donji Vakuf i Donji Vakuf – Jajce.

Uvođenjem pruge normalnog kolosijeka dolazi do ukidanja pruga sa uskotračnim kolosijekom.Ovo je samo jedna u nizu trasa koje su ukinute.

Uskotračnim prugama su se koristileo parne lokomotive koje su kao pogonsko goriv koristile ugalj.Te lokomotive su u narodu poznate pod imenom “ćiro”.Pojavom modernih lokomotiva “ćiro” se koristi samo kao turistička atrakcija.

1. 6. 1976. Ukinuta pruga Čapljina – Gabela – Dubrovnik

Pruga Metković – Sarajevo građena je etapno od 1883. godine, a završena 1.avgusta 1891. godine kada je iz tog pravca došao i prvi voz u Sarajevo. Strategijske pruge Gabela – Hum – Uskoplje – Zelenika, Uskoplje – Dubrovnik i Hum – Trebinje izgrađene su i puštene u saobraćaj 16. i 17. jula 1901. godine. Pruga Trebinje – Bileća izgrađena je i puštena u saobraćaj 30 godina poslije, odnosno 20. decembra 1931. godine. Pruga od Metkovića do Ploča u dužini od 21,800 km, građena je tokom drugog svjetskog rata i puštena je u saobraćaj 25. novembra 1942. godine. Izgradnjom normalne pruge Sarajevo– Metković – Ploče 26. novembra 1966. godine ukinuta je uzana pruga. Pruga Uskoplje – Zelenika ukinuta je 1. juna 1968. godine, a pruge Čapljina – Gabela – Dubrovnik i Hum – Trebinje – Bileća ukinute su 1. juna 1976. godine.

Uvođenjem pruge normalnog kolosijeka dolazi do ukidanja pruga sa uskotračnim kolosijekom.Ovo je samo jedna u nizu trasa koje su ukinute.

Uskotračnim prugama su se koristileo parne lokomotive koje su kao pogonsko goriv koristile ugalj.Te lokomotive su u narodu poznate pod imenom “ćiro”.Pojavom modernih lokomotiva “ćiro” se koristi samo kao turistička atrakcija.

1. 6. 1978.  Ukinuta željeznička pruga Hum – Trebinje – Bileća

Pruga Metković – Sarajevo građena je etapno od 1883. godine, a završena 1.avgusta 1891. godine kada je iz tog pravca došao i prvi voz u Sarajevo. Strategijske pruge Gabela – Hum – Uskoplje – Zelenika, Uskoplje – Dubrovnik i Hum – Trebinje izgrađene su i puštene u saobraćaj 16. i 17. jula 1901. godine. Pruga Trebinje – Bileća izgrađena je i puštena u saobraćaj 30 godina poslije, odnosno 20. decembra 1931. godine. Pruga od Metkovića do Ploča u dužini od 21,800 km, građena je tokom drugog svjetskog rata i puštena je u saobraćaj 25. novembra 1942. godine. Izgradnjom normalne pruge Sarajevo– Metković – Ploče 26. novembra 1966. godine ukinuta je uzana pruga. Pruga Uskoplje – Zelenika ukinuta je 1. juna 1968. godine, a pruge Čapljina – Gabela – Dubrovnik i Hum – Trebinje – Bileća ukinute su 1. juna 1976. godine.

Uvođenjem pruge normalnog kolosijeka dolazi do ukidanja pruga sa uskotračnim kolosijekom.Ovo je samo jedna u nizu trasa koje su ukinute.

Uskotračnim prugama su se koristileo parne lokomotive koje su kao pogonsko goriv koristile ugalj.Te lokomotive su u narodu poznate pod imenom “ćiro”.Pojavom modernih lokomotiva “ćiro” se koristi samo kao turistička atrakcija.

1. 6. 1975. Ukinuta željeznička pruga Prijedor – Drvar

Pruge Prijedor – Srnetica – Drv – Lička Kaldrma i Srnetica – Jajce izgrađene su etapno u prvim godinama dolaska Austro – Ugarske monarhije na ove prostore. Izgrađene su kao šumsko – industrijske pruge sa isključivom namjenom eksploatacije šumskog i rudnog bogatstva Bosne. Bile su vlasništvo moćnog austrijskog industrijalca Ota Štajnbajsa i imale su svoj vlastiti vozni i vučni park. Poslije drugog svjetskog rata uključene su u mrežu jugoslavenskih željeznica sa javnim prijevozom putnika i roba. 1. januara 1967. godine ukinuta je pruga Šipovo – Mlinište, a 1. aprila 1970. godine ukinutaje pruga Jajce Šipovo. Pruga Prijedor – Drvar ukinuta je 1. juna 1975. godine a posljednja dionica od Drvara do Ličke Kaldrme ukinuta je 1. avgusta 1978. godine.

Uvođenjem pruge normalnog kolosijeka dolazi do ukidanja pruga sa uskotračnim kolosijekom.Ovo je samo jedna u nizu trasa koje su ukinute.

Uskotračnim prugama su se koristileo parne lokomotive koje su kao pogonsko goriv koristile ugalj.Te lokomotive su u narodu poznate pod imenom “ćiro”.Pojavom modernih lokomotiva “ćiro” se koristi samo kao turistička atrakcija.

1. 6. 1970. Ukinuta pruga Zavidovići – Olovo – Han Pijesak

Pruga Zavidovići – Olovo – Han Pijesak – Kusače dolaskom Austro – Ugarske monarhije izgrađena je kao šumsko – industrijska pruga za eksploataciju drveta. Poslije drugog svjetskog rata i ova pruga se uključuje u mrežu pruga jugoslavenskih željeznica i postaje javna pruga za prijevoz putnika i tereta. 1. oktobra 1967. godine ukinuta je pruga između Han Pijeska i Kusača, 1. aprila 1968. godine između Olova i Han Pijeska, a 1.juna 1970. godine posljednja dionica pruge između Zavidovića i Olova.

Uvođenjem pruge normalnog kolosijeka dolazi do ukidanja pruga sa uskotračnim kolosijekom.Ovo je samo jedna u nizu trasa koje su ukinute.

Uskotračnim prugama su se koristileo parne lokomotive koje su kao pogonsko goriv koristile ugalj.Te lokomotive su u narodu poznate pod imenom “ćiro”.Pojavom modernih lokomotiva “ćiro” se koristi samo kao turistička atrakcija.

(Mostarski.ba)

Podijeli:
Ispod clanka banner
  • Koncert grupe “Ko Su Ovi” sutra na platou Tepa u okviru Sajma obrtništva i turizma Mostar

  • Svjetski dan hrane: Zdrava ishrana nije luksuz, već pravo

  • Wizz Air širi letove iz Tuzle: Stiže nova linija za Bratislavu

  • U rijeci kod Prozora pronađeno biće iz davno zaboravljenog vremena

  • CIK potvrdio kandidatske liste: Šest kandidata u utrci za predsjednika RS-a

SB Banner 1

■ Povezano

  • Na današnji dan 16. 10.

  • Na današnji dan 9. 10.

  • Na današnji dan 8. 10.

  • Na današnji dan odbranjen Trg heroja