Predstavljen izvještaj o analizi medijskih natpisa o ženama

“Predstavljanje žena u BiH medijima“ naziv je konferencije koja je u organizaciji Udruženja “Novi put” održana u četvrtak u Mostaru, a na kojoj je predstavljen izvještaj o analizi medijskih natpisa.
Po riječima predsjednice tog udruženja Abide Pehlić, “Analiza medijskih natpisa 2024.-2025.“ rezultat je tromjesečnog monitoringa odabranih elektroničkih medija u Bosni i Hercegovini.
Analizu smo uradili da bismo vidjeli kakvo je predstavljanje žena na pojedinim online portalima, s posebnim fokusom na vijesti o rodno-zasnovanom nasilju, da vidimo na koji način se prikazuju slučajevi rodno-zasnovanog nasilja, slučajevi femicida, na koji način su oni predstavljeni u medijima i na koji način su zapravo same žrtve, bilo nasilja nad ženama, bilo femicida, prikazane u takvim vijestima – kazala je Pehlić.
Po njenim riječima, generalno se može zaključiti da su žene jako podzastupljene.
Jako je mali procenat žena, nekih 20 do 25 posto, u vijestima. Međutim, slučajevi rodno-zasnovanog nasilja se, nažalost, jako često koriste na senzacionalistički način, da se privuku čitaoci da daju svoje komentare, znači da se poveća gledanost tog portala koji je objavio takvu vijest. Mislim da bismo svi zajedno trebali imati na umu da vijesti koje se odnose na bilo koji slučaj nasilja nad ženama, djevojkama, pogotovo slučajevi femicida, zaista zaslužuju dužnu pažnju i pijetet prema žrtvama i da to nikako ne treba biti neko bojno polje na kojem se trebaju pisati ružni komentari u kojima se često krivica zapravo prebacuje na samu žrtvu – ocijenila je Pehlić.
Jedna od panelistica bila je i sveučilišna profesorica Daniela Jurčić, koja je tumačeći rezultate istraživanja kazala kako je prisutan društveni “status quo” te da se desetljećima ništa ne mijenja.
Ovo je jedno kompleksno istraživanje koje je dovelo do podatka da su žene definitivno na marginama, svedene na svega nekoliko funkcija u medijskom diskursu. Dakle, žena je ili zabavljačica, estradna zvijezda, majka, supruga ili žrtva. Imamo jako loše podatke, međutim, ništa me i ne čudi, jer ništa se i ne mijenja već neki duži period – naglasila je Jurčić.
Ocijenila je kako je medijski diskurs isključivo muško područje.
Ovo je jedan složen i kompliciran proces i on će trajati. Pročitala sam u stručnoj literaturi, više od 150 godina. Svi mi zajedno možemo biti nosioci pozitivnih društvenih promjena, ali opet ponavljam, bit će to jedan jako dugotrajan proces – zaključila je Jurčić.
Konferencija “Predstavljanje žena u BiH medijima” organizirana je u okviru šireg projekta “Istraživanje rodne perspektive u novinarstvu u BiH u vijestima o rodno-zasnovanom nasilju“, koje udruženje “Novi put“ realizira uz podršku Svjetske asocijacije kršćanskih komunikacija (World Association for Christian Commnication WACC).
(Mostarski.ba)