Sarajevo: Otvoren trodnevni Međunarodni sajam turizma

U sarajevskom Centru Skenderija danas je otvoren trodnevni Međunarodni sajam turizma Tourism Expo Sarajevo koji je okupio predstavnike turističkog sektora iz cijele zemlje i regiona i predstavlja priliku za promociju domaće turističke ponude, ali i za razmjenu ideja među različitim akterima industrije.
Predsjednica Organizacionog odbora Tourism Expo Sarajevo Azra Džigal je izjavila da je to fantastična prilika za Bosnu i Hercegovinu da predstavi svoju turističku ponudu, ali i za region.
– Sajam je mjesto susreta i razmjene ideja, gdje nastojimo okupiti ne samo hotelijere i turističke agencije, već i proizvođače namještaja, opreme za hotelsku industriju, hrane i kulturnih sadržaja – navela je Džigal.
Ovogodišnji sajam održava se u duhu Svjetskog dana turizma, koji se obilježava 27. septembra, a posebna pažnja bit će posvećena globalnim trendovima i digitalizaciji u tom sektoru. U fokusu je i razvoj specifičnih oblika turizma, poput adventskih manifestacija u Zagrebu i kulturnih događaja u Vojvodini, a među učesnicima su i predstavnici Sarajevo Film Festivala.
Džigal je dodala da pored brojnih panela, predavanja i radionica, sajam nudi i bogat popratni program, uključujući promociju sevdaha i starih zanata, te nagradne igre u kojima posjetioci mogu osvojiti putovanja.
Sarajevo, kako je istaknuto, sve više potvrđuje status regionalnog turističkog centra, a brojke iz protekle godine govore u prilog toj tvrdnji.
– Sarajevo je prepoznatljiva destinacija u cijelom svijetu, a u regionu svakako. U 2024. godini zabilježen je rast od 22 posto u noćenjima i 18 posto u broju gostiju. Sarajevski aerodrom je drugi po rastu među srednjim aerodromima u Evropi, sa impresivnim povećanjem od 41 posto – izjavio je direktor Direkcije za turizam Kantona Sarajevo Goran Terzić.
Poseban značaj, kako je dodao, ima regionalna saradnja, jer su gosti iz Hrvatske, Srbije, Crne Gore i Slovenije i dalje najbrojniji u Kantonu Sarajevo, uz posjetioce iz zemalja Zaljeva, Zapadne Evrope, SAD-a, Kanade i Kine – zahvaljujući sve većem broju direktnih letova.
Terzić je naglasio važnost turističkih sajmova kao platformi za razmjenu ideja i unapređenje sektora, dodajući da ovakvi događaji pomažu da se mijenjaju razmišljanja, da se uoče manjkavosti i da se zajedno radi na inovacijama, posebno u oblasti digitalizacije i održivosti turizma.
Pokrajinski sekretar za privredu i turizam Vojvodine Nenad Ivanišević je pozvao sve učesnike da posjete Sajam turizma u Novom Sadu i da se tamo predstave turistički akteri iz Bosne i Hercegovine, ali i regiona, naglašavajući važnost zajedničkog nastupa na međunarodnim tržištima.
– Jačanju saradnje mogao bi doprinijeti regionalni sajam koji bi se svake godine održavao u drugom gradu, Sarajevu, Mostaru, Novom Sadu, Podgorici, Skoplju, Zagrebu, s ciljem da se Balkan predstavi kao jedinstvena turistička destinacija – rekao je Ivanišević.
Istakao je potencijal biciklističkih staza poput onih koje povezuju evropske zemlje, kao i lovnog i ribolovnog turizma, koji su zajednički resursi regiona. Posebno je naglasio značaj vjerskog turizma, koji uključuje posjete pravoslavnim, katoličkim i muslimanskim bogomoljama širom Balkana.
– Mi kao region možemo konkurisati mnogo razvijenijim destinacijama, ali moramo biti jedinstveni i isticati ono što nas povezuje, a ne ono što nas dijeli – poručio je Ivanišević.
Na Međunarodnom sajmu turizma Tourism Expo Sarajevo, Turistička zajednica grada Zagreba predstavlja Advent u Zagrebu, jedan od najznačajnijih turističkih proizvoda hrvatske metropole, koji svake godine privlači desetine hiljada posjetilaca iz regiona i svijeta.
– Izuzetno nam je zadovoljstvo predstaviti Advent u Zagrebu, posebno u kontekstu razmjene znanja i iskustava s kolegama iz regije. Gosti iz BiH su među top pet posjetilaca tokom adventskog razdoblja – izjavila je Ana Samopek, direktorica sektora razvoja proizvoda Turističke zajednice grada Zagreba.
Pored Adventa, predstavljeni su i drugi značajni zagrebački festivali, poput Svjetla Zagreba, Zagreb Classic i brojna kulturna događanja koja grad nudi tokom cijele godine.
Na Tourism Expo Sarajevo poseban fokus je na održivom i digitalnom turizmu, kao i na korištenju umjetne inteligencije u promociji putovanja. Sajam se održava do 27. septembra u dvorani “Mirza Delibašić” u Centru Skenderija, u organizaciji agencije PROFI TEAM iz Sarajeva.
(Mostarski.ba)
Fetalna ehokardiografija: Edukacija u Mostaru ključna za rano otkrivanje srčanih grešaka
Grad Livno traži ko će brinuti za divlje konje
Delegacija Bosne i Hercegovine napustila salu tokom Netanyahuovog govora
Evropski put BiH i energetska saradnja u fokusu susreta Konakovića i Hanrahana
Godišnjica tragedije u Donjoj Jablanici će biti obilježena 4. oktobra