Kako rasteretiti saobraćaj u naselju Zalik?

110939

Foto: Adil Baralija

Saobraćaj u Mostaru je usložnjen nepovoljnim reljefom gdje se dvije prostrane cjeline (Bijelo i Bišće polje) spajaju kroz suženje između Huma i obronaka Podveležja.

Saobraćajni čepovi svakodnevno nastaju na mjestima gdje se longitudinalne saobraćajnice (M17, željeznička pruga, ulica Maršala Tita, Bulevar) ukrštaju sa transfezalnim vezama naselja s gradskim centrom.

Jedan od saobraćajno zagušenijih dijelova grada je Zalik odnosno dio Maršala Tita od Autobuske stanice do ulaza u Zalik. Ovaj dio grada Mostara zadnjih godina je u intenzivnoj izgradnji dok je kapacitet saobraćajnica ostao isti.

Iz tog razloga više građana se obratilo vijećniku Džemalu Jukli da ovo pitanje delegira na Gradsko vijeće kroz inicijative nadležnim institucijama.

„Željeznička pruga pored što razdvaja mostarska naselja otežava svakodnevni saobraćaj. Međutim, kad je u pitanju veza naselja Pasijak i glavne ulice imamo neiskorišten podvožnjak koji je mnogo većeg kapaciteta od manjeg koji je u upotrebi. Naš cilj je da otvorimo ovo pitanje i ubrzamo proces stavljanja u funkciju ovog podvožnjaka. Da bi definisali namjenu oba podvožnjaka nužno je uključiti struku jer imamo više mogućnosti“, kaže Džemal Juklo za Mostarski.ba.

Prema izmjenama i dopunama regulacionim plana „Šireg kompleks putničkog, željezničkog i autobusnog terminala predviđena je izgradnja novog kružnog toka na mjestu gdje se spaja ovaj podvožnjak i ulaz u Vodovod sa ulicom Maršala Tita.

„Na navedenoj lokaciji pored Studentskog hotela sa južne i sjeverne strane postoje dva podvožnjaka. Jedan se koristi kao dvosmjerna ulica iako nema kapaciteta. Rješavanjem Pitanja navedenog sjevernog podvožnjaka riješila bi se putna komunikacija za naselja koja gravitiraju navedenom području. Podvožnjaci su ispod pruge i ne predstavljaju nikakvu opasnost. Svjesni da se radi o veoma važnom putnom pitanju, eventualna pitanja oko vlasništva smatram da gradske službe mogu riješiti“, ističe Juklo u svojoj inicijativi.

Zbog nedostatka parking mjesta i neodgovornog ponašanja vozača na mostarskim ulicama česti su prizori zaustavljanja vozila na cestama što dodatno usporava i često blokira saobraćaj.

U tom kontekstu Juklo je kroz vijećničku inicijativu tražio da nadležna Služba Grada Mostara izvrši obilježavanje dvosmjerne saobraćajnice koja je glavni ulaz u naselje Zalik iz ulice Maršala Tita gdje je potrebno urediti horizontalnu i vertikalnu signalizaciju, te postaviti video nadzor radi sigurnosti.

„Na navedenoj mikro lokaciji u pitanju je dvosmjerna saobraćajnica i glavni ulaz i izlaz iz naselja. Pored same ceste je i niz trgovina gdje nema označenog mjesta za zaustavljanje vozila. Vozači se konstantno zaustavljaju i obavljaju kupovinu čime naprave zastoj i veliku gužvu gdje je nemoguće da pješak može proći. Blokade stvaraju potpuno zaustavljanje vozila, otežano kretanje za djecu od kuće prema školi i obrnuto, kao i nemogućnost kretanja kolicima…“, pojašnjava Juklo.

U iščekivanju donošenja brojnih regulacionih planova postoje jednostavni načini da se saobraćaj u Mostaru u određenoj mjeri olakša te učini sigurnijim i bržim.

(Mostarski.ba)

Podijeli:
Ispod clanka banner
  • Ministarstvo obrazovanja HNK: Prekid prijevoza učenika Prve OŠ Stolac rezultat je politike lokalnog nivoa

  • Predstavljen izvještaj o analizi medijskih natpisa o ženama

  • SDA Stolac: Gradonačelnik Bošković uskraćuje pravo na prevoz učenicima bošnjačke nacionalnosti

  • Dvije osobe povrijeđene u saobraćajnoj nesreći na putu Hodbina – Stolac

  • Sistem obrazovanja mora se prilagoditi dinamičnom tržištu rada

SB Banner 1

■ Povezano

  • Ministarstvo obrazovanja HNK: Prekid prijevoza učenika Prve OŠ Stolac rezultat je politike lokalnog nivoa

  • Predstavljen izvještaj o analizi medijskih natpisa o ženama

  • Dvije osobe povrijeđene u saobraćajnoj nesreći na putu Hodbina – Stolac

  • Sistem obrazovanja mora se prilagoditi dinamičnom tržištu rada