Ovo je 6 uslova za BH Telecom: Dio Telemacha mora biti prodat trećoj firmi

118780

Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine danas je donijelo Rješenje kojom se ocjenjuje uslovno dopuštenom koncentracija koja nastaje stjecanjem direktne kontrole BH Telecoma nad Telemachom BH d.o.o. Sarajevo, piše BiznisInfo.

Postupak je vođen u skladu sa Zakonom o konkurenciji BiH, a nakon sveobuhvatne analize tržišnih udjela učesnika koncentracije na tržištu pružanja usluga Interneta, fiksne telefonije, te usluga audiovizualnog sadržaja kao mjerodavnim tržištima u proizvodnom smislu ove koncentracije na području Bosne i Hercegovine.

Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da bi neograničena realizacija ove koncentracije mogla dovesti do narušavanja tržišne strukture i jačanja vladajućeg položaja BH Telecoma, te je predmetnu koncentraciju odobrilo uz ispunjavanje precizno definiranih uslova i obveza, naloženih kroz šest mjera, koje su učesnici dužni ispuniti kako bi se otklonili negativni učinci predmetne koncentracije na tržišnu konkurenciju u rokovima utvrđenim za njihovo ispunjenje.

U skladu sa Zakonom o konkuerenciji, učesnici koncentracije su obvezni;

Mjera broj 1 – Učesnici koncentracije se obvezuju da neće povećavati maloprodajne cijene fiksne telefonije, usluga distribucije audiovizualnog sadržaja i usluga interneta na području Bosne i Hercegovine, kao i postojećih triple i double paketa, iznad indeksa THCI koji se računa na način: THCI = CPI + X gdje je CPI – zvanični index potrošačkih cijena za BiH (objavljuje ga Agencija za statistiku BiH), a X – korektivni faktor koji odražava stvarne promjene opravdanih troškova poslovanja (OPEX) uz zadržavanje postojeće kvalitete usluga.

Mjera broj 2 – Učesnici koncentracije se obvezuju da će svi pretplatnički ugovori sa obveznim trajanjem o pružanju usluga fiksne telefonije, usluga distribucije audiovizualnog sadržaja i usluga interneta koji su na snazi u trenutku zaključenja transakcije, ostati na snazi pod uslovima pod kojima su zaključeni sa učesnicima koncentracije do isteka obveznog trajanja pretplatničkih odnosa.

U slučaju promjene uslova ili cijena po kriterijima navedenim u Mjeri 1, koji su nepovoljniji za pretplatnike, pretplatnici imaju pravo na raskid ugovora bez posljedica, u skladu sa primjenjivim sektorskim propisima.

Mjera broj 3 – Podnositelj prijave se obvezuje da će učesnici koncentracije poslovati kao odvojeni privredni subjekti kao i da će BH Telecom uspostaviti mehanizme osiguranja sprječavanja protoka informacija između radnika učesnika koncentracije, i to u pogledu poslovno osjetljivih podataka, što ne uključuje izvještavanje prema BH Telecomu i osobama određenim od strane uprave BH Telecoma (čija imena će biti dostavljena nezavisnom revizoru i Konkurencijskom vijeću) vezano za izvještavanja o poslovnim rezultatima i planovima, finansijskim pokazateljima, podacima potrebnim za ostvarenja sinergijskih učinaka između učesnika koncentracije i međuoperatorske odnose u pogledu veleprodajnih usluga.

Mjera broj 4 – Podnositelj prijave se obvezuje da kako samostalno tako i sa Ciljnim društvom neće preuzeti većinsku kontrolu nad drugim privrednim subjektima pružateljima telekomunikacijskih usluga, koji posluju na tržištu Bosne i Hercegovine ili dijelovima privrednih subjekata.

Mjera broj 5 – Podnositelj prijave se obvezuje da privredni subjekt Telemach neće aplicirati za Dozvolu za korištenje radiofrekvencijskog spektra za pružanje usluga putem mobilnih pristupnih sistema.

Mjera broj 6 – Podnositelj prijave koncentracije se obvezuje da u definiranom roku od 18 mjeseci izvrši prodaju jednog dijele Ciljnog društva (Telemach) s ciljem smanjenja tržišnog udjela fiksnog interneta privrednog subjekta Telemach unutar Bosne i Hercegovine za tri procentna poena u odnosu na postojeće stanje.

Napominje se, da do donošenja ovog rješenja nije bio dostavljen potpisan ugovor o kupoprodaji, te je pravni temelj predmetne koncentracije temeljen na potpisanom Pismu namjere.

Konkurencijsko vijeće ne donosi odluku o kupoprodaji, odnosno akviziciji, nego vrši procjenu namjeravane koncentracije, te analizira učinke koji za posljedicu mogu značajno narušavati tržišnu konkurenciju, a prema kriterijima propisanim člankom 17. Zakona.

Konkurencijsko vijeće će zajedno sa imenovanim Neovisnim revizorom pratiti provođenje izvršavanja mjera i propisana Rješenjem, o istome javnost će biti blagovremeno informirana.

(Mostarski.ba)

Podijeli:
Ispod clanka banner
  • Članovi federalnog odbora posjetili Konjic: Fokus na sanaciju šteta od poplava i klizišta

  • Poziv građanima Mostara: Učestvujte u istraživanju o huliganizmu i sigurnosti u gradu

  • Slijedi li novi talas poskupljenja kafe?

  • Mostar: Obilježavanje Evropskog dana borbe protiv trgovine ljudima

  • Objavljena nova lista najmoćnijih pasoša: SAD prvi put ispao iz top 10, gdje je sada BiH

SB Banner 1

■ Povezano

  • Slijedi li novi talas poskupljenja kafe?

  • Sindikalna potrošačka korpa za septembar 3.431,60 KM

  • Predsjedništvo BiH jednoglasno je – pogriješilo!

  • Mogu li osobe sa 40 godina staža osiguranja imati istu penziju kao i oni sa 15 godina staža?