Mostarski srednjoškolci učili o poduzetništvu

Foto: Fena
U Srednjoj ekonomskoj i ugostiteljsko-turističkoj školi Mostar danas, u organizaciji Međunarodne organizacije rada (MOR), održana promotivna radionica pod nazivom “Osnove poduzetništva: Razvijanje poduzetničkih vještina u srednjem stručnom obrazovanju”.
Učesnici događaja, koji se inače organizira u okviru projekta “EU za obrazovanje i zapošljavanje”, bili su učenici i profesori srednjih stručnih škola, kao i predstavnici ministarstava obrazovanja, pedagoških zavoda i privatnog sektora, piše Fena.
Prema riječima Dženite Namgalije, koordinatorice projekta “EU za obrazovanje i zapošljavanje”, taj EU projekt sadrži dvije komponente koje se odnose na različite aspekte unaprjeđivanja srednjeg stručnog obrazovanja.
“Prva komponenta je razvoj standarda zanimanja i kvalifikacija, a druga su obuke nastavnika za razvoj digitalnih i poduzetničkih vještina”, kazala je Namgalija.
Učenicima i profesorima danas je predstavljen program osnova poduzetništva ili “Know About Business” (KAB).
“To je alat koji je razvila Međunarodna organizacija rada, a koju mi dajemo na raspolaganje školama u BiH, kako bi pospješili poduzetničko obrazovanje učenika. Program je testiran u više od 50 svjetskih zemalja i koji ćemo mi što više prilagoditi potrebama obrazovnog sistema u BiH. Ovaj program je interaktivan, jer kroz niz vrlo zabavnih, realnih i interaktivnih igrica približava poduzetničke vještine učenicima srednjih škola, kako bi što lakše prešli iz školskog u poslovni svijet”, naglasila je Namgalija.
Stručnjakinja za obrazovanje pri MOR-ovom Uredu za srednju i istočnu Evropu Alessandra Molz kazala je kako ovaj projekt želi “izgraditi most” između tržišta rada i obrazovanja.
“Moramo opremiti mlade ljude vještinama koje su potrebne tržištu rada, ako želimo da uspiju u svojim poslovima i životima. Danas prezentiramo metodologiju MOR-a, metodologiju koja se koristi širom svijeta, kako bi pomogli školama da bolje uče svoje učenike poduzetništvu. Metodologijom KAB-a želimo „otvoriti“ um mladih ljudi kao bi onda oni mogli bolje shvatiti što je to poduzetništvo. Metodologija je veoma aktivna, počiva na igrama, iskustvu i simulaciji”, kazala je Molz.
Dodala je da se kroz aktivne metode učenja mlade ljude lakše poučava vještinama i stavu, što će im u budućnosti pomoći u poslu i u svakodnevnom životu.
“Ekonomija Bosne i Hercegovine zavisi puno o malim i srednjim reoduzećima, a ta preduzeća su važna jer doprinose rastu, inovacijama i privredi, kazala je Molz.
Učenica četvrtog razreda Srednje ekonomske i ugostiteljsko-turističke škole Mostar Amera Delić rekla je kako im je današnje iskustvo i radionica uveliko pomoglo.
“Učimo o nečemu novom u poduzetništvu, prilikama i idejama. Radionica nas je potakla na veće razmišljanje, gdje onda iz neke jednostavne ideje možemo stvoriti nešto veliko”, zaključila je Delić.
(Mostarski.ba)










