Održan prvi sastanak Stručnog tima za kurikularnu reformu u HNK

123035

Foto: Ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i sporta HNK

Prvi sastanak Stručnog tima za kurikularnu reformu u Hercegovačko-neretvanskom kantonu održan je danas u Hotelu Mostar, u organizaciji Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta HNK i Misije OSCE-a u Bosni i Hercegovini, u prisustvu predstavnika resora obrazovanja, Vlade HNK-a, zatim Misije OSCE-a u BiH i uopće učesnika obrazovnog sistema u Kantonu.

Ministar obrazovanja, nauke, kulture i sporta HNK-a, prof. dr. Adnan Velagić ovom je prilikom naglasio da je namjera, temeljitim izmjenama nastavnih programa, stvoriti savremen i inkluzivan sistem obrazovanja koji će učenicima da pruži funkcionalne sadržaje, znanja i kompetencije.

“U skladu sa potrebama, nastojat ćemo da preoblikujemo način na koji nastavnici pristupaju poučavanju učenika, sve u cilju provođenja što kvalitetnijeg nastavnog procesa. Uvjeren sam da će timovi koji će raditi na ovoj reformi dati svoj maksimalan doprinos, da bismo na kraju imali unaprjeđen sistem osnovnog školstva u HNK-u. Svjesni smo da nas očekuje obiman i složen posao, ali vjerujem da ćemo, uz međusobno razumijevanje, zajedničku viziju i konstruktivan dijalog, da osiguramo savremen, efikasan i cjelovit sistem obrazovanja za generacije koje dolaze. Naš cilj je da stvorimo sistem koji prepoznaje potencijale svakog učenika i odgovara stvarnim potrebama ovog društva, pripremajući ih za odgovoran i uspješan život. Resorno ministarstvo i nadalje će, kroz jasno utvrđene mjere i aktivnosti, sa punom posvećenošću da radi na unapređenju obrazovanja, jačajući znanja i vještine učenika, potičući kontinuirani profesionalni razvoj nastavnika i, naravno, jačajući kapacitete obrazovnih ustanova”, istakao je Velagić.

Predsjednica Marija Buhač poručila je da je obrazovanje sami temelj svakog društva koje teži razvoju, napretku i koje u budućnost gleda sa vizijom i željom za osiguranjem prosperiteta svojoj zajednici.

“Duboko sam svjesna činjenice da takav pogled u budućnost i sposobnost za suočavanjem sa izazovima koji su pred nama možemo da gradimo samo na mladima koji su potkovani znanjem, kojima su omogućeni preduslovi za inovativno školovanje, za razvoj njihovih urođenih predispozicija i za sticanje ciljanih kompetencija odnosno istinske, funkcionalne osposobljenosti za život, rad i kreativnost. Takođe sam svjesna činjenice da su naši postojeći nastavni planovi i programi zastarjeli, da im je potrebna potpuna reorganizacija, da je funkcionalno znanje naših učenika na niskim nivoima i da je bilo nužno uhvatiti se u koštac sa tim problemom koji godinama nije micao sa mrtve tačke – rekla je Buhač, podsjetivši da je HNK, nakon lanjske eksperimentalne faze u pet odabranih škola, ove godine u reformski proces uveo sve osnovne škole, uz jaku podršku resornog ministarstva, oba zavoda i uz presudnu saradnju sa učiteljima, nastavnicima i roditeljima.

“Cilj je da izgradimo školski sistem koji odgovara izazovima 21. vijeka, da izgradimo kvalitetnije, inkluzivno obrazovanje, da pružimo funkcionalne sadržaje koji će kod učenika razvijati sposobnosti i vještine koje odgovaraju stvarnim potrebama društva i naše sutrašnjice. To, dame i gospodo, nije pitanje izbora nego neophodnosti! Zato, uz podršku Vlade koja neće izostati, od svih dionika reformskog procesa očekujem, u najskorije vrijeme, vidljive efekte i mjerljive ishode ovog što radimo – jasna je poruka premijerke Buhač koja je posebno zahvalila OSCE-u bez čije bi podrške bilo puno teže pokrenuti ove procese.

Šefica Ureda OSCE-a u Mostaru Julija Vitanova izjavila je da je u Mostaru napravljen važan iskorak ka kvalitetnijem obrazovanju.

“Stručni tim koji čini 46 posvećenih nastavnika, predstavnika Ministarstva, dva kantonalna zavoda i akademske zajednice, u nadolazećim će mjesecima, svojim znanjem i iskustvom, značajno da doprinese sveobuhvatnom procesu kurikularne reforme. Osnivanje i imenovanje Stručnog tima više je od administrativnog koraka. To je zajednička odluka o ulaganju u podizanje kvalitete obrazovanja za sve učenike u Kantonu – poručila je Vitanova, dodavši da OSCE nastavlja da pruža podršku izgradnji obrazovnog sistema koji jača, motivira i nadahnjuje nove naraštaje.

Podsjećamo, u prethodnoj se školskoj godini u HNK-u, u prvim i šestim razredima u pet osnovnih škola, započelo sa primjenom eksperimentalnih nastavnih planova i programa. Nakon izvršene analize koja je pokazala da je eksperimentalni proces dao vrlo pozitivne ishode, ove je školske godine taj nastavni plan i program primijenjen u drugim i sedmim razredima u istih pet osnovnih škola te u svim prvim i šestim razredima na području cijelog Kantona, saopćeno je iz kantonalne vlade.

(Mostarski.ba)

Podijeli:
Ispod clanka banner
  • Počinju razgovori o početku izgradnje Južne interkonekcije 2026.

  • STEM Racing program dolazi u BiH

  • Mostarski Dom zdravlja dobio novo sanitetsko vozilo kroz projekt RACE 2

  • Sveučilišna klinička bolnica Mostar ugostila je delegaciju Kliničkog centra Univerziteta u Sarajevu

  • Na današnji dan 1. 12.

SB Banner 1

■ Povezano

  • Mostarski Dom zdravlja dobio novo sanitetsko vozilo kroz projekt RACE 2

  • Sveučilišna klinička bolnica Mostar ugostila je delegaciju Kliničkog centra Univerziteta u Sarajevu

  • Grad Mostar raspisao javni poziv za promociju lokalnih poljoprivrednih proizvoda

  • Prepoznavanje i prijavljivanje nasilja ključ borbe protiv nasilja u porodici