Zaštita i promocija autohtonih proizvoda jača turističku ponudu Mostara

123518

Turistička zajednica Grada Mostara u saradnji s Gradom Mostarom i organizacijom People in Need, danas je organizovala okrugli sto pod nazivom “Okus Mostara: zaštita i promocija autohtonih proizvoda s ciljem jačanja turističke ponude Grada Mostara”.

Događaj je povezao temu zaštite i standardizacije autohtonih proizvoda s razvojem turističke ponude, posebno u segmentima gastronomije, ruralnog turizma i eno-gastro ruta.

Govoreći o dostupnosti tih proizvoda i značaju njihovog ‘povezivanja’ s turistima, stručni saradnik za projekte TZ Grada Mostara Nikica Čerkez istakao je kako već neko vrijeme razmišljaju i o otvaranju “hercegovačke kuće”.

“Turistička zajednica konstantno razmišlja o planiranju “hercegovačke kuće” gdje bismo ponudili jednu platformu za sve te neke male proizvođače, bilo da se radi o vinima, maslinovom ulju, sirevima i slično. To planiramo postaviti na nekoj od ruta, odnosno tačaka interesa svih turista. Sama Turistička zajednica Grada Mostara to trenutno finansijski ne može iznijeti, ali konstantno smo u potrazi za partnerima te se nadam da će u jednom trenutku doći i do realizacije jednog takvog projekta”, kazao je Čerkez.

Kako je dodao, večeras će se posebno analizirati potencijal hercegovačkih autohtonih proizvoda poput žilavke, blatine, smokvare, sira iz mijeha, hercegovačkog meda, raštike i šipka, te definisati prioriteti za daljnje brendiranje i certifikaciju.

Govoreći o brendiranju proizvoda, Čerkez ističe kako je prvi korak njihova registracija, bilo da se radi o izvornosti ili o geografskom porijeklu.

“Na festivalu Vinske ceste istaknuta je jedna preporuka kako bi definitivno prvi korak trebao biti taj da zaštitimo žilavku i blatinu, čak možda i trnjak, jer trnjak dijelimo s Dalmacijom i onog trena kada bi se desilo da trnjak zaštiti Dalmacija mi više ne bismo mogli koristiti taj naziv “trnjak”, iako ta sorta više raste u Hercegovini nego u Dalmaciji, i iz tog razloga je potrebno zaštititi namirnice i autohtone biljke i proizvode”, ocijenio je.

Direktorica TZ Grada Mostara Elvira Dilberović kazala je kako je dio večerašnje priče zaštita autohtonih proizvoda Mostara i Hercegovine, a sve u cilju jačanja turističke ponude.

“Ukoliko ne proširujete turističku ponudu, vi nećete biti prepoznatljiva i održiva turistička destinacija. Prateći trendove za 2026. godinu, istražujući sam uvidjela da ono što turist želi da ponese više nije magnet iz neke zemlje, iz nekog mjesta, nego upravo nešto što je autohtono, vrlo autentično za određeni lokalitet. Ovdje govorimo o Mostaru i Hercegovini, tako da gastro-eno ponuda koju mi imamo i svi ostali proizvodi koji nisu dio gastro-eno ponude su zaista široki, prepoznatljivi i mislim da u različitim oblicima i formatima vrlo kreativno mogu biti dostupni na prodaju da bi turisti to ponijeli kao suvenir, jer oni danas žele nešto okusiti, pomirisati” kazala je Dilberović.

Okrugli stol je okupio dvadesetak učesnika, među kojima su lokalni proizvođači hrane i pića, predstavnici ugostiteljskog sektora, turističke agencije, predstavnici Grada Mostara, akademske zajednice te nadležnih institucija.

“Ako želimo da posjetioci u Mostaru ostanu duže od nekoliko sati, moraju imati šta probati, ponijeti i ispričati – autohtoni proizvodi ključni su dio te priče,” rekao je Dragan Brenjo iz Agencije za sigurnost hrane na okruglom stolu “Okus Mostara”.

Brenjo je govorio o stručnoj strani procesa zaštite proizvoda. Istakao je da gastronomija čini važan dio kulturnog identiteta svakog kraja te da Hercegovina ima niz proizvoda koji ispunjavaju visoke standarde.

Naglasio je i važnost pravilnog postupka.

“Propisi su izuzetno strogi i tu nema preskakanja koraka. Ako preskočimo bilo koji korak, imamo veliki problem da se vratimo kasnije na pravi put”, istakao je Brenjo.

Brenjo je podsjetio da BiH ima četiri proizvoda u procesu evropske zaštite te da je Hercegovina u tom području ispred ostatka Zapadnog Balkana. Kao novost, dodao je da je nedavno podnesena aplikacija za zaštitu hercegovačkog šipka, što je označio značajnim korakom.

Kako su istakli organizatori, ovo je jedan od prvih koraka u provođenju preporuka Građanske skupštine Grada Mostara 2024., koje se odnose na jačanje turističke infrastrukture, produženje boravka posjetilaca i unapređenje informiranja putem digitalnih alata i sadržaja.

Aktivnost je potpomognuta kroz projekat „Jačanje demokratskih inovacija i unapređenje ljudskih prava na lokalnom nivou u Bosni i Hercegovini” kojeg provodi Kongres lokalnih i regionalnih vlasti Vijeća Evrope u okviru Akcijskog plana Vijeća Evrope za Bosnu i Hercegovinu za period 2022-2025.

(Mostarski.ba)

Podijeli:
Ispod clanka banner
  • Meta popravlja sistem podrške na Facebooku i Instagramu

  • Dragomiru Miloševiću odbijen zahtjev za prijevremeno puštanje na slobodu

  • Pacijenti u BiH ujedinjeni: Najsnažniji poziv na reformu zdravstvenog sistema

  • Zaštita i promocija autohtonih proizvoda jača turističku ponudu Mostara

  • Rahimić: Gradski derbi nosi tenzije, ali mi ćemo se koncentrisati na igru

SB Banner 1

■ Povezano

  • Rahimić: Gradski derbi nosi tenzije, ali mi ćemo se koncentrisati na igru

  • Navijačima Veleža zabranjen dolazak na mostarski derbi protiv Zrinjskog

  • MUP HNK: Uhapšen muškarac koji je pljačkao dostavljače

  • TZ Grada Mostara: 340 privatnih iznajmljivača nemaju rješenja za pružanje usluga smještaja