Ravno se otvara prema Jadranu: Nova ulaganja, više turista, povratak iseljenih

Načelnik Andrija Šimunović očekuje kako će radovi na cesti Zavala – Slano biti okončani u lipnju.
DO MORA ZA 15-AK MINUTA
Što će na kraju biti, teško je reći, tek očekivanja od rekonstrukcije ceste (ono što smo vidjeli na terenu – bit će magistrala) Zavala – Slano, u Orahovu Dolu, Zavali, Ravnom te Popovu u cjelini, u najmanju su ruku velika, piše Večernji list BiH.
“Od saobraćajnice u izgradnji očekujemo uistinu puno, rekao bih, s razlogom, jer će općinu Ravno i Popovo u cjelini otvoriti prema Jadranu. Lično očekujem ne samo povećanje broja turista, u prvom redu posjetitelja Vjetrenici, nego i povećana ulaganja u ovaj kraj, pa i povratak dijela iseljenih. Mislim da su ta očekivanja realna jer se uz novu saobraćajnicu polažu i vodovodne cijevi i telekomunikacijske instalacije. Ukratko, stvorit će se potpuno novi uslovi za život. Na primjer, na tom je području bio slab signal, nije bilo adekvatnih veza, a da ne govorim o vodovodu koji je uslov razvoja od poljoprivrede do turizma”, naglašava Šimunović.
Zadovoljan je kako radovi napreduju.
“Radi se po projektnoj dokumentaciji Integra d. o. o. iz Mostara, a izvođač je također mostarski HP Investing. Plan je da se projekt okonča u juni. Počele su i aktivnosti s druge, hrvatske strane granice, dijelu od graničnog prijelaza Orahov Do – Slano, spoja na Jadransku magistralu. Taj dio posla vode Hrvatske ceste. Naravno, mi smo zainteresirani da se posao čim prije završi s obiju strana granice jer će to biti najkraća veza ovoga dijela općine Ravno s Jadranom. Za samo 15-ak minuta stizat će se od Zavale do Slanog. Kako je spilja Vjetrenica u juli prošle godine uvrštena na popis UNESCO-ove svjetske baštine, sretna je okolnost da će uskoro dobiti i adekvatn pristupni put”, kaže Šimunović iznoseći podatke o cijeni radova na rekonstrukciji ceste Zavala – Slano.
Ukupna vrijednost radova je 12,042.985 KM. Obnova ceste finansira se sredstvima Vlade i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture RH.
“Nije bilo nikakvih problema oko izvlaštenja zemljišta. Sredstva za tu namjenu od oko 350.000 KM osiguralo je Ministarstvo saobraćaja i veza HNK. Mi u Ravnom očekujemo kako će do kraja juna biti završena kompletna dionica”, kaže Šimunović ne skrivajući zadovoljstvo realizacijom ovoga projekta koji će uistinu biti vjetar u leđa ovom dijelu donje Hercegovine.
Zapravo ne radi se o rekonstrukciji ceste Zavala – Slano, nego potpuno novoj trasi.
Ruše se kamena brda, lomi, siječe i usijeca. Jest da ide približno istom trasom, no ovo je posve nova priča od stare tzv. Carske ceste, koja je ime dobila po caru i kralju Franji Josipu.
Stara, uzana trasa ceste građena je prije 124 godine. Zanimljivo, tada je cesta otvarala Jadran prema unutrašnjosti i uskotračnoj pruzi, a sada je težište u drugom smjeru. Na samom početku od Zavale postavljaju se bankine kao pripreme za asfaltiranje tog dijela.
Dalje prema Orahovu Dolu ravnaju se zavoji i nasipi, a u poodmakloj su fazi i radovi od Orahova Dola do granice s RH.
RADI SE TEMELJITO
“Mislim da će trebati maksimalno mjesec dana za završetak grubih zemljanih radova na kompletnoj trasi”, kaže Božo Burum, koji je stigao u obilazak u rodni kraj, gdje je počeo i investiciju.
(Mostarski.ba)

Kako da vam meso bude sočno

Njemačka kompanija otpušta 1500 ljudi, zamijeniti će ih umjetna inteligencija

HNK: Vodostaji tri rijeke iznad nivoa redovne odbrane od poplava

Mostar SG i Bubamara podijelili bodove!

Ustavni sud BiH razmatra zahtjev o ocjeni ustavnosti odluke o izboru premijera i Vlade RS-a





