Muzej Žitomislić: Izložba radova s konkursa za najbolju fotografiju o temi ‘Dveri…’

Foto: Muzej Žitomislić
Fondacija Muzej Žitomislić predstavila je u petak izložbu najboljih radova s 3. nagradnog konkursa za najbolju fotografiju, čija je tema ove godine bila “Dveri: od praktičnog do sakralnog – umjetnička ljepota i simbolika vrata”.
Prvo mjesto ove godine osvojio je Mladen Topić, učesnik svih prethodnih konkursa Fondacije Muzej Žitomislić, s fotografijom “Vrata od zlata”, drugo mjesto pripalo je Zdravku Terkešu za rad “Na kućnom pragu”, dok je treću nagradu osvojio Marin Margeta s fotografijom “Daorson”.
Inspiracija za temu bile su Carske dveri, rad majstora Radula iz 16. stoljeća, dio stalne postavne Muzeja Žitomislić, koja predstavlja biser ne samo ove postavke nego i kulturne baštine cijele BiH, saopćeno je iz Muzeja Žitomislić.
Konkurs je objavljen 14. januara 2025. i privukao je talentirane fotografe koji su kroz svoje radove istraživali značaj vrata u kontekstu sakralne tradicije, historijskog naslijeđa, muzejske baštine i umjetničkog izraza.
Ovogodišnji konkurs zabilježio je impresivan odziv – gotovo 160 prijava od oko 60 autora. Radovi su se isticali raznovrsnim interpretacijama zadane teme, pokazujući bogatstvo kreativnosti i umjetničkog izraza u fotografskom mediju.
Stručni žiri, koji su činili Marijo Maduna, pobjednik prošlogodišnjeg konkursa, i Jovan Vidaković, dobitnik druge nagrade iz prethodne godine, imali su težak zadatak da odabere najbolje među izuzetnim prijavljenim radovima.
Posebna zahvalnost upućena je najmlađem učesniku konkursa, dvanaestogodišnjem Karlu Beusu, koji je svoje radove poslao uz pomoć majke i time obogatio ovogodišnju konkurenciju. Njegova hrabrost i entuzijazam za učešće na ovom konkursu daju nadu da mlade generacije prepoznaju i cijene umjetnost i kulturno nasljeđe, ističu organizatori izložbe.
Ova izložba nije samo svjedočanstvo umjetničkog talenta već i prilika za posjetioce da kroz prizmu fotografije razmotre značaj vrata – ne samo kao fizičkog elementa arhitekture, već i kao dio sakralne tradicije, simbola prolaza, promjene i zaštite, navodi se.
(Mostarski.ba)










