Halilović: BiH moramo brendirati kao državu u kojoj se proizvode kvalitetni proizvodi
Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine danas je za bh. privrednike upriličila panel diskusiju o temi “Šanse i izazovi izvoza”, a učesnik panela bio je i direktor izvoza AS Holdinga Vedad Halilović koji je ukazao na značaj brendiranja BiH kao države kvalitetnih proizvoda.
– Bosnu i Hercegovinu moramo da brendiramo kao državu u kojoj se proizvode kvalitetni proizvodi, sa pouzdanim proizvođačima, kako bi se u svijetu mogli boriti sa velikim multinacionalnim kompanijama – rekao je Halilović za Fenu.
Istaknuo je da je privrednicima potrebna podrška države i to kod osnovnih, jednostavnih stvari.
Kao primjer, on je naveo da ukoliko gotov proizvod nije ocarinjen kod uvoza sirovine, ne bio smio biti carinjen. Također tu je i nabavka opreme, mašina koje nabavljaju na teritoriji Evropske unije, i sutra, kako kaže, kada trebaju neki dio koji se proizvodi van EU, moraju plaćati porez na to.
– Znači, mora nam se omogućiti slobodan protok sirovina za našu proizvodnju – kazao je Halilović i dodao da svakako i BiH, kao i drugi, mora da uvozi.
Dosta je stvari, kaže Halilović, koje se mogu unaprijediti, a u razgovorima sa privrednicima, vidno je da se može učiniti dosta pozitivnih koraka.
S obzirom na trenutnu situaciju, Evropska unija se mora oslanjati na dobavljače koji se nalaze u blizini, a tu je svakako i BiH. Stoga, on smatra da proizvodi u BiH moraju biti kvalitetni.
Inače, AS Holding oformljen je 2016. godine s ciljem efikasnog upravljanja korporativnim mehanizmima u skladu sa najboljom svjetskom praksom.
AS Holding grupacija posluje u tri sektora: proizvodnja hrane, trgovina i tekstilna industrija. Okupili su 16 bh. kompanija čiji su brendovi visoko pozicionirani i dobro poznati potrošačima u BiH, ali i u Evropi i svijetu
Zlatna džezva, Oaza, Tops, Zlatni puder, Tuzlanska so, samo su neki od više od 2.000 njihovih proizvoda.
Jačanjem brendova, razvojem novih poslova, proizvoda i usluga, kako je rečeno, žele biti generator i pokretač razvoja domaće privrede i jedan od najvećih poslovnih sistema u regiji.
– Mi smo u AS Holdingu uradili petogodišnju izvoznu strategiju, koju ćemo implementirati u pet sektora, odnosno pet odvojenih grupacija tržišta, kao što su Sjedinjene Američke Države, Kanada, EU i države regije – ističe Halilović.
Stoga, zaključio je, svima je potrebna podrška države.
(fena)