Ibrica Berberović za Mostarski.ba o vraćanju aerodromske takse
Aerodromska taksa ponovo od aprila: Šta to znači za mostarski Aerodrom?
Od 1. aprila sljedeće godine Direkcija za civilno vazduhoplovstvo Bosne i Hercegovine ponovo će od aerodroma naplaćivati taksu u iznosu od tri marke po odlazećem putniku. To je odlučeno na sastanku ministra saobraćaja i komunikacije BiH Edina Forte sa predstavnicima Direkcije za civilno vazduhoplovstvo BiH.
Zaključeno je da se od ukupno prikupljenog novca po tom osnovu 20 % vrati aerodromima za razvoj poslovanja. Ranije, aerodromima je pripadalo svega tri %.
Odluka o ukidanju ili produženju takse koju plaća operator aviosaobraćaja po prevezenom putniku i toni prevezene robe/tereta u odlasku sa aerodroma u BiH.
“Aerodrom Mostar je u zadnje dvije godine uložio ogroman napor za rehabilitaciju operacija i to je dovelo do uvođenja dvije redovne cjelogodišnje linije sa šest letova sedmično i četiri destinacije u ljetnoj sezoni letenja sa ukupno osam sedmičnih letova. Na osnovu toga aerodrom je povećao promet više od 100 %”, kaže za Mostarski.ba izvršni direktor Aerodroma Ibricom Berberovićem.
Poslovanje aerodroma je u najvećoj mjeri vezano za prevoz putnika i roba, a godišnji grantovni nisu dovoljni za normalan rad.
“S obzirom da aerodromi u BiH nisu budžetski korisnici, ponovno uvođenje takse koju plaća avio kompanija po prevezenom putniku i toni prevezene robe/tereta bi se negativno odrazilo na ionako nestabilno finansiranje aerodroma, jer bi avio kompanije te troškove nastojale da kompenziraju kroz smanjenje usluga koje plaćaju aerodromima.
Taksa utiče na mnoge faktore bitne za razvoj aviosaobraćaja kao što su: povećanje operativnih troškova aviokompanija, smanjenje konkurentnosti avio kompanija, smanjenje broja linja i destinacija i smanjenje broja putnika”, pojašnjava Berberović.
Iz svega navedenog, zaključuje naš sagovornik, “najbolja odluka bi bila produženje moratorija na plaćanje takse što bi omogućilo daljnji razvoj aerodroma u BiH, a samim tim i aerodroma Mostar koji bi ukoliko ostvari sve zacrtane planove i dogovorene letove u narednom periodu postao glavni generator razvoja turizma u Mostaru i Hercegovini.”
Podsjećamo, taksa je suspendirana na godinu dana kako bi se poboljšala povezanost zemlje s inostranstvom. Međutim, BHDCA je rekla da je ova politika rezultirala ”dramatičnim padom prihoda” i predstavlja prijetnju za rad Direkcije.
Taksa je dosad bila u potpunosti primjenjivana samo za prijevoznike koji lete preko aerodroma Sarajevo, ali u buduće bi se trebala primjenjivati u svim komercijalnim letovima. Ova taksa se smatra kao veliko sredstvo odvraćanja za avio prijevoznike, posebno niskotarifne.
Prošle godine Ryanair je prekinuo operacije iz Tuzle kada je aerodrom bio pod pritiskom da počne primjenjivati ovaj porez.
Mario Kordić novi-stari gradonačelnik Mostara
“Umišljena bubamara” u subotu u Lutkarskom kazalištu Mostar
Počela Caritasova kampanja ‘Inkluzija počinje riječima’
FMON podržava projekte vrijedne preko 420.000 KM za unapređenje obrazovanja
Naučna konferencija ‘Izazovi i perspektive krivičnog zakonodavstva i pravosuđa’ u Mostaru