Kako mostarski učenici ulaze u novu školsku godinu

Mostar je obrazovni centar Hercegovine u kojem djeluje niz osnovnih, srednjih i međunarodnih škola, te dva univerziteta.
Zadnjih godina broj učenika u bosanskohercegovačkim školama uglavnom stagnira ili se smanjuje, dok se uslovi u kojima đaci borave i prosvjetni radnici rade konstantno unapređuju.
Ovaj početak školske godine obilježio je s jedne strane štrajk prosvjetara i odgoda početka zbog vrućina, a s druge otvaranje nove škole u naselju Vojno.
„U školskoj 2024/25. godini mostarske škole pohađa 13. 248 učenika, odnosno 24 osnovne škole kojima je Grad Mostar osnivač pohađa 8758 učenika, a 79 učenika pohađa Međunarodnu osnovnu školu, dok 19 srednjih škola kojima je Grad Mostar osnivač pohađa 4490 učenika. Pored navedenih srednjih škola u Gradu Mostaru imamo i Karađoz-begovu medresu koju pohađa 230 učenika“, kaže za Mostarski.ba Mustafa Džafić, šef Službe za odgoj, obrazovanje, mlade i sport Grada Mostara.
Mustafa Džafić
Broj upisanih prvačića često je tema koja s početkom školske godine dobije mnogo medijske pažnje, jer ima statističku i simboličku težinu.
„Ove školske godine imamo upisanih 946 učenika u prvi razred osnovnih škola na području Grada Mostara. Kada govorimo o tome da li se broj učenika koji se upisuju u prvi razred povećava ili smanjuje, možemo reći da se u zadnjih deset godina taj broj kreće između 940 i 980 učenika. Tako da mi možemo biti zadovoljni brojem upisanih učenika u prvi razred osnovnih škola na području Grada Mostara“, pojašnjava Džafić.
Javna infrastruktura je jedno od najizazovnijih pitanja u Mostaru, a zbog intenzivnih migracija proteklih godina u pojedinim dijelovima grada postoji manjak, a u drugima višak školskih kapaciteta.
„Kada je u pitanju infrastruktura osnovnih škola, onda možemo reći da smo relativno zadovoljni. Većina škola zadovoljava standarde po broju učenika. Trenutno se obnavlja III osnovna škola, pa učenici nastavu pohađaju u OŠ “Antun Branko Šimić”. OŠ ,,Vrapčići” u narednom periodu bi se trebala proširiti, odnosno trebat će se nadograditi još jedan sprat, kako bi zadovoljili sve potrebne pedagoške standarde. Također imamo nedostatka prostora u OŠ “Silvije Strahimir Kranjčević”, jer se u istoj školi nalazi i Likovna škola. Za VI osnovnu školu su obezbijeđena određena novčana sredstva za nadogradnju, ali imamo problema sa dokumentacijom, jer škola nema sređenu vlasničku strukturu, ali to pokušavaju Škola i Grad da završe“, dodaje Džafić.
Za efikasnije odvijanje nastave u srednjim školama još nedostaje prostora jer pojedine škole dijele zgrade pa se nastava i dalje realizuje u više smjena.
„Imamo nekoliko škola gdje se nastava izvodi u tri smjene. Kada su u pitanju srednje škole, tu imamo više poteškoća, jer imamo više škola koje dijele prostor sa drugom školom. Grad pokušava da takvo stanje popravi, pa zato svake godine izdvaja mnogo finansijskih sredstava za poboljšanje infrastrukture u školama“, ističe Džafić.
Priprema se izgradnja ili adaptacija niz školskih objekata u Mostaru.
„Grad Mostar zajedno sa višim nivoima vlasti pokušava da poboljša infrastrukturu naših škola, te podigne kvalitet odgojno-obrazovnog rada u našim školama. Smatram da je jako važno da ulažemo sredstva u naše škole i podižemo kvalitet nastavnog procesa, ali isto tako smatram da treba raditi na podizanju standarda naših prosvjetnih radnika. Nema kvalitetnog obrazovanja bez dobrih infrastrukturnih uslova u školama, ali nema kvalitetnog obrazovanja ni bez kvalitetnih i zadovoljnih prosvjetnih radnika“, smatra Džafić, te najavljuje proširenje OŠ ,,Vrapčići”, dogradnju i utopljavanje OŠ ,,Mujaga Komadina” za što je Grad Mostar osigurao sredstva.
„Nadam se da ćemo u narednom periodu obezbijediti finansijska sredstva i za završetak školske zgrade Muzičke škole I i II stupnja.“
Pitanje izgradnje školskih dvorana još uvijek nije do kraja riješeno u Mostaru, a u izgradnji je šest objekata.
„U toku je izgradnja dvorana u OŠ ,,Bijelo Polje” Potoci, OŠ ,,Zalik” područno odjeljenje na Gubavici, Drugoj gimnaziji, III osnovnoj školi područno odjeljenje u Pologu, OŠ “Kruševo” i Karađoz-begovoj medresi. Početkom ove školske godine naši učenici su dobili dvorane u OŠ Ivana Gundulića područno odjeljenje u naselju Vojno i OŠ “Ilija Jakovljević”. OŠ “Blagaj” su obezbijeđena početna sredstva za izgradnju sportske dvorane. Škole koje još nemaju izgrađene dvorane su III osnovna škola, Srednja ekonomska i građevinska škola koje se nalaze u istoj zgradi, Srednja politehnička škola, Mašinsko-saobraćajna i Prometna škola koje nalaze u istoj školskoj zgradi. Nadam se da ćemo u narednom periodu i u ovim školama izgraditi sportske dvorene, na zadovoljstvo svih ali posebno naših učenika“, zaključuje Džafić.
Džemal Juklo
Osnovna škola “Zalik” je jedan od novih modernih objekata u gradu koji je izgrađen 2014. godine.
“Broj učenika je u konstantnom porastu, te ih trenutno imamo oko 600. Pored škole u Zaliku nama pripada i PO Gubavica. U sklopu škole imamo fiskulturnu dvoranu, dva vanjska igrališta, produženi boravak koji nam postaje sve tješnji,“ kaže za Mostarski.ba Džemal Juklo, direktor OŠ “Zalik”.
Direktor Juklo nam pojašnjava da se u njegovoj školi sav nastavni i vannastavni proces se realizuje do 16 sati, budući da su učenici posebno razredne nastave aktivni i u vanškolskim obavezama.
„Smatram da kao društvo u budućnosti trebamo što više realizirati tokom dana odnosno u osmosatnom vremenskom okviru. To je velika zadaća za nas prosvjetare, ali i potrebna su veća finansijska sredstva“, poručuje Juklo.
I u OŠ „Gnojnice“ iz godine u godinu povećava se broj učenika.
„Obzirom da smo u novoj zgradi škole imamo i idealne uslove za odvijanje nastave i svih drugih aktivnosti. Uspješno radimo projekte za nabavku opreme, a svi naši kabineti su opremljeni fiksnim projektorima, inverter klimama, imamo opremu koja sam proces nastave podiže na jedan veći nivo“, izjavila je za Mostarski.ba Sadeta Zlomužica.
Sadeta Zlomužica sa učiteljicama
Škola i ekologija su dobra kombinacija u cilju čistije okoline i podizanje svijesti mladih.
„Opredijeljeni smo kao škola očuvanju okoliša, te smo kao takvi prepoznatljivi u široj regiji. Dobili smo certifikat Super eko škole, kroz projekat Centra za promociju civilnog društva uz podršku Švedske vlade. Ovu školsku godinu počinjemo sa uspješno odrađenim projektima toplotnih pumpi i solarnih panela za našu školu“, dodaje direktorica Zlomužica.
Ona podsjeća na saradnju sa Federalnim ministarstvom za raseljena lica koje je izdvojilo sredstva za nabavku klima za kancelarije i za zamjenu klima koje nisu sa inverterom da bi smanjili potrošnju električne energije.
Ova škola tradicionalno ostvaruje zavidne rezultate na mnogim takmičenjima.
„Imamo odličnu saradnju sa svim institucijama, lokalnom zajednicom i radimo sve da naši učenici imaju sve ono što je potrebno za sigurno, ugodno i opušteno sticanje vještina i znanja koje će biti temelj za dalje školovanje. Uspjeh naše djece u srednjim školama nam to i potvrđuje, a i prošlu školsku godinu smo bili prvi u kantonu u ukupnom zbiru takmičenje koje je proveo Pedagoški zavod Mostar. Naš cilj je da imamo školu po mjeri djeteta, školu za 21. vijek, na dobrom smo putu da to ostvarimo“, zaključuje direktorica Zlomužica.
(Mostarski.ba)
Vučić u četvrtak dolazi u Banja Luku
Mladi karatisti BiH osvojili osam medalja na Evropskom prvenstvu u Poljskoj
VIDEO/ Kako je tekla obnova pruge u Donjoj Jablanici
Hamas odgodio puštanje taoca jer je Izrael prekršio primirje
Alpsko skijanje – Elvedina Muzaferija i Esma Alić sutra predstavljaju BiH u timskoj kombinaciji