Luka Ploče zatrpana robom iz BiH
Zbog prekida željezničke veze s Pločama ispaštat će mnogi i sve će to, sada je izvjesno, utjecati i na ukupan nivo industrijske proizvodnje i bruto društveni proizvod BiH. Samo prvih sedam dana od prekida veze u toj se hrvatskoj luci nakupilo više od 400.000 tona robe namijenjene BiH.
Gubitak brojnih života svakako je najveća tragedija u svemu onome što se prije mjesec dana događalo u Jablanici, kada je lavina kamenja i vode iz obližnjeg kamenoloma zatrpala cijelo naselje. Međutim, ta je nesreća donijela i velike probleme ekonomiji jer je lavina odnijela željezničku prugu u dužini od 200 metara potpuno blokiravši glavnu žilu kucavicu bosanskohercegovačke industrije, prenosi večernji.ba.
Iz Željeznica Federacije BiH upozorili su da samo na osnovu pada prihoda od prijevoza roba i putnika dnevni gubitak iznosi oko 140.000 eura, a indirektne su štete za bh. privredu višemilionske. Akumulirat će se sedmicama, pa i mjesecima jer, prema najoptimističnijim procjenama, do obnove pruge i ponovne uspostave željezničkog prometa proći će barem dva mjeseca.
Tek se sada vidi koliko je lanac opskrbe u BiH ovisan o toj željezničkoj vezi, a zapravo o Luci Ploče, koja desetljećima predstavlja ulazna vrata za mnoge robe i proizvode u BiH. Iz Luke Ploče tom se prugom godišnje preveze više od 2,3 miliona tona razne robe, što je u prosjeku oko 35 posto ukupno ostvarenog godišnjeg prijevoza željeznicom u Federaciji BiH. Pruga Sarajevo – Ploče strateški je prometni koridor kojim se sirovinom opskrbljuju metalska, građevinska i druga industrija, a u prvih devet mjeseci 2024. godine prosječno se tim koridorom dnevno prevozilo do 7000 tona robe.
U prosjeku 430 brodova godišnje koji uplove u Luku Ploče uglavnom prevozi teret za potrebe bh. ekonomije, dok se dio roba iz BiH prevozi za zemlje iz okruženja. Naravno, dio robe u Luku Ploče i iz nje prevozi se i kamionima, odnosno cestovnim putem. No većina, pa i više od 60 posto, otpada na željeznicu. Zato su sada u problemu gotovo sve kompanije koje se bave proizvodnjom i preradom u BiH. Uvelike osjećaju nestašicu sirovina, repromaterijala, goriva. Zbog prekida željezničke veze s Pločama ispaštat će mnogi i sve će to, sada je izvjesno, utjecati i na ukupan nivo industrijske proizvodnje i bruto društveni proizvod BiH. Samo prvih sedam dana od prekida veze u toj se hrvatskoj luci nakupilo više od 400.000 tona robe namijenjene BiH.
U pitanju je nastavak proizvodnje u najvećim industrijskim kompanijama u BiH, a time i hiljade radnih mjesta. Problem se nastoji premostiti povećanim brojem kamiona, preorijentacijom na druge jadranske luke, a spominje se čak i pretovar dijela roba preko riječne Luke Brčko na Savi. Stvarna normalizacija i prestanak akumuliranja finansijskih minusa od Ploča do Save, pa i dalje, nastupit će tek ponovnim puštanjem u promet tog željezničkog koridora.
(n1)
Žestok udar na Egipćanina jer je zbog vjere odbio nositi LGBT traku: “Reklamirao je kockarnice na dresu”
Na scenu se vraća Ford Escort Mk1 u restomod formi s benzinskim motorom i ručnim mjenjačem
Čemu služi VAR u Bosni i Hercegovini? Gigović u VAR sobi poništio Sarajevu čist gol
Predstavnički dom Parlamenta BiH usvojio izmjene zakona o povratu PDV-a na kupovinu prve nekretnine
Etika kakvu svijet ne poznaje: Šef japanske banke najavio kako će smanjiti svoju platu za 30 posto