Categories: Uspješni Mostarci|Published On: 17/12/2018|

Mlada Mostarka prva magistrica glume u BiH

Mlada Mostarka Fatima Kazazić polako ali sigurno korača ka samom vrhu bh. glumišta. Osnovnu i srednju školu završila je u Mostaru , prošle godine je diplomirala na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu, a ove godine je i magistrirala i postala prva magistrica glume u BiH.

Iako je formalno obrazovanje tek završila, Fatima je odavno u svijetu glume. Imala je sreću da nakon diplomiranja dobije tri uloge u tri različite pozorišne kuće.

Svoje prve uloge igrala u Mostarskom teatru mladih (MTM), diplomirala je na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu i na redovnom repertoaru Otvorene scene Obala glumila je u predstavama “Hasanaginica”, “Pijani”, “Ana Karenjina”, “Elektra”, ”Hadersfild” u Kamernom teatru, Hotel Plaza u Narodnom pozorištu Mostar, a zapažene uloge ostvarila je i na sceni SARTR-a.

Mladoj glumici Fatimi Kazazić je u “Narodnoj drami”, predstavi Sarajevskog ratnog teatra (SARTR) koja je premijerno odigrana početkom ove godine, povjerena jedna od glavnih uloga. Fatima utjelovljuje lik Anke koja se zaljubljuje u Branku i koja se, zbog patrijarhalnog društva u čijim okovima i danas živimo, bori za slobodu koja je postala luksuz.

Talentovana Mostarka je odličnom izvedbom predstave “Igre u pijesku”, u kojoj igra s Jasenkom Pašićem, a koja je sredinom novembra premijerno izvedena u Sarajevskom ratnom teatru (SARTR), ponovo oduševila publiku i zasluženo izmamila ovacije.

Ovom predstavom koja je rađena prema motivima teksta Michala Walczaka, mlada bh. glumica Fatima Kazazić odbranila je prvi master na Odsjeku za glumu Akademije scenskih umjetnosti u Sarajevu. Tema njenog rada temelji se na istraživanju glumačkog sistema Jeržija Grotovskog, odnosno fizičke radnje u okviru tog sistema.

Ova mlada glumica objašnjava da njegov sistem, koji je nazvao “siromašno pozorište”, u prvi plan stavlja glumca i potpuno oslobađanje te prepuštanje igri i partneru. Tako su u ovoj predstavi koristili samo ono što je nužno za igru.

“‘Igre u pijesku’ je priča o ljubavi koja jeste, ali ne može biti. Priča o specifičnom odnosu dječaka i djevojčice, odnosno dečka i djevojke, o njihovom odrastanju, žrtvovanju, razumjevanju i nerazumjevanju. Priča je univerzalna tako da sam sigurna da će se mnogi pronaći u njoj, ali opet je tako posebna i karakteristična samo za njih dvoje”, otkrila nam je Fatima.

Ova predstava nastala je pod mentorstvom profesorice Jasne Žalice, a rađena je u koprodukciji SARTR-a i Akademije scenskih umjetnosti Sarajevo.

Kaže kako je njena ulaznica na Akademiju scenskih umjetnosti, za koju mnogi tvrde da je teško upisati, bila spontanost i prirodno ponašanje.

“Spremiš dva monologa, recitaciju, dođeš na prijemni, uradiš to onako kako ti misliš da treba, ne kako ti je neko rekao, ili te spremao, nego baš onako kako ti zamišljaš da to treba biti urađeno. Profesori na prijemnom žele vidjeti ko si, kakav si, kako razmišljaš, da li si spreman za ovakvu vrstu studija… Mislim da je ulazna karta za akademiju baš to, biti svoj, prirodan i spreman na prijemnom i, naravno, imati talenta”, rekla je mlada Mostarka.

Najveći utjecaj na njeno glumačko sazrijevanje je, kaže, imao profesor glume Admir Glamočak, a na razvijanje neverbalnog teatra, teatra pokreta profesorica Jasna Žalica.

“Naša saradnja posljednjih mjeseci je iskustvo koje ću uvijek pamtiti po lijepom, iskustvo iz kojeg sam naučila mnogo. Jasna je, profesionalno i privatno, moja velika podrška i oslonac, žena kojoj potpuno vjerujem i bez sumnje se puštam u njene ruke. Mislim da je najvažnije od svega što sam naučila da vjerujem sebi”, rekla je.

Fatima ističe da voli izazove i dodaje kako je njen cilj razvijati se, učiti, istraživati nove stvari i nikada ne izgubiti osnovu.

“Kao mladu glumicu koja tek treba pronaći svoje mjesto u svijetu glume jako me obeshrabruju predstave u kojima forma, koncept ‘jede’ suštinu, glumca, a koje su nažalost sve češće u teatrima. Nakon takvih predstava odlazim tužna, jer na sceni vidim potencijal koji nema priliku da se razvija, koji stagnira i vremenom trune. To se opravdava i imenuje ‘modernim’ razumijevanjem glume. Naravno, pozorište treba da ide ukorak s vremenom, ali ne do te mjere da se glumčeva igra svodi na informaciju ili samo šetkanje u prostoru. Ja želim da se bavim teatrom u njegovom pravom smislu”, rekla je.

Već četiri sedmice mlada mostarska glumica je u Mostaru, gdje radi na najnovijoj predstavi Narodnog pozorišta Mostar ALFA BETA , koju režira glumac ove teatarske kuće Saša Oručević.

Premijera je najavljena za 11 januar naredne godine.

(Mostarski.ba)

Related Posts