Sanacija pruge kod Donje Jablanice i dalje na čekanju, gubici milionski

87621

Foto/ Arhiva Ilustracija

Dio željezničke pruge kojom su povezani Sarajevo, Hercegovina i Ploče, uništen je prije nešto više od mjesec dana u poplavama koje su zadesile Donju Jablanicu. Iako je ova pruga žila kucavica za izvoz i uvoz, a značajna je i u transportu ljudi, još uvijek niko od nadležnih, a posebno iz JP Željeznice FBiH ne čini ništa po pitanju sanacije. O značaju ove pruge govori i podatak iz ovog preduzeća, da zbog obustave saobraćaja na spomenutoj pruzi dnevno gube 280.000 KM, piše BHRT.

 

Glavni krivac za ovakvo stanje je direktor željeznica F BiH Enis Džafić, smatra ministar komunikacija i saobraćaja FBiH. Prema njegovim riječima, Džafić nije poduzeo sve ono što mu zakon predviđa, a to je da uspostavi funkcionalnu željezničku infrastrukturu.

“Vrijeme je da se pozove na odgovornost. Vrijeme je da Vlada, jer direktor to očigledno neće uraditi jer vješto izbjegava odgovornost, smjeni direktora Željeznica i da im vratimo mjesto koje im pripada”, rekao je Edin Forto ministar komunikacija i saobraćaja FBiH.

Iz Privredne komore FBiH pozivaju federalnu Vladu i upravu Željeznica da što je moguće prije urade sanaciju pruge, jer u suprotnom, naglašavaju, čitav jedan segment privrednih subjekata će pasti.

“Ukoliko to bude trajalo tri mjeseca mislim da će tada biti već prekasno za mnoge kompanije konkretno za koksnu industriju GIKIL lukavac oni neće moći izdržati toliko jer oni sad ugalj dovlače iz luke Ploče željezničkom trenutno pokušavaju da korištenjem cestovne infrastrukture odnosno kamiona da nadomjeste te količine međutim to im treba četiri, pet puta više vremena”, rekao je Mirsad Jašarević , predsjednik Privredne komore FBiH.

“Tako da su gubici višestruki znači u čitavoj nacionalnoj ekonomiji mi to zapravo ne možemo sa sigurnošću izračunati kakvi će oni biti u konačnici. 01.07 on će svakako zavisiti o vremenu koje je potrebno za rekonstrukciju željezničkoga pravca i naravno vremenu koje je potrebno za uspostavljanje tih normalnih kanala snabdijevanja, rekao je Igor Živko dekan Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru.

Zabrinuti, kako kažu, za svoje zaposlenike Sindikat ŽFBiH uputio je otvoreno pisno Vladi federacije i federalnom ministarstvu komunikacija i saobraćaja, zbog kako su naveli, “nečinjena ničega na dionici pruge u Donjoj Jablanici”.

“Ukoliko se ne bude radilo ništa u narednom periodu mi ćemo biti prinuđeni da na neki način izvršimo pritisak na Vladu federacije kroz štrajk i sve zakonske akte, jer smatramo zasada su primanja sigurna i uredna i nemamo za sada problema, ali u narednom periodu ukoliko ovo potraje januar mjesec, februar mislim da će i to doći da će biti upitna isplata primanja radnicima”, rekao je Nedžad Ćosić , predsjednik Sindikata izvršnog osoblja ŽFBiH.

BHRT je pokušao u kontakt i sa direktorom Željeznica FBiH, međutim, do objavljivanja ovog priloga nisu dobili odgovor. U svakom slučaju situacija je alarmantna, jer ukoliko BiH pokaže da je izuzetno spora u rekonstrukcijama saobraćajne infrastrukture, vrlo lako možemo izgubiti strane investitore koji će s pravom misliti da takva zemlja nije uopšte podesna za ulaganja.

(BHRT)

 

 

Podijeli:
Ispod clanka banner
  • Aerodromi u BiH bi mogli izgubiti licence za rad?

  • Zvuči neobično: Zdravko Čolić na početku karijere koristio još jedno ime

  • Konfuzija umjesto fiskalne reforme: Hoće li Vlada pomoći svim kompanijama ili samo malim?

  • SDA prozvala Konakovića: “Pokušaj da sebe predstavi kao heroja obračuna s Dodikom je tragikomičan”

  • Zakon mrtvo slovo na papiru: U kafićima se dimi kao i ranije

SB Banner 1

■ Povezano

  • Aerodromi u BiH bi mogli izgubiti licence za rad?

  • Konfuzija umjesto fiskalne reforme: Hoće li Vlada pomoći svim kompanijama ili samo malim?

  • SDA prozvala Konakovića: “Pokušaj da sebe predstavi kao heroja obračuna s Dodikom je tragikomičan”

  • Zakon mrtvo slovo na papiru: U kafićima se dimi kao i ranije