Zbog prekida željezničkog saobraćaja GIKIL u Lukavcu pred kolapsom: Ugroženo 900 radnih mjesta
Zbog činjenice da se još ne zna ni kada će željeznički promet profunkcionisati niti kada će uopće započeti sanacija pruge u Jablanici, brojne kompanije koje zavise o željezničkom prometu u BiH su sada ugrožene. Posebno je ugrožena jedna od najvećih tvornica koksa u regiji, GIKIL Lukavac, koji zapošljava oko 900 ljudi. Cestovni transport ugljena za ovu kompaniju nije rješenje, a najgore je što institucije ove zemlje, ni parlamenti nemaju nikakvo rješenje za ovaj gorući problem.
Već dvanaest dana radnici ni uprava kompanije Global ispat koksne industrije Lukavac, koja zapošljava nešto manje od 900 ljudi i posluje sa više od 400 privrednih subjekata, nema informacije niti bilo kakvu naznaku kada će biti uspostavljen željeznički promet od kojeg zavisi dalja budućnost lukavačke koksare. Svi su zabrinuti, ali briga ovih ljudi kao da nadležne još ne dotiče.
“Niko ne gleda lančanu reakciju. Kada vi izvučete tih 400 miliona, odakle će doći drugih 400 miliona? To će uticati i na državu i na onoga ko prima platu, na administraciju države, na potrošnju. Vjerujte, ako ne bude GIKIL-a u opasnost dolaze i Željeznice FBiH”, rekao je Almin Suljić, gеnеrаlni dirеktоr GIKIL-а
Najveći problem su radna mjesta. Direktor tvrdi da su plate sigurne još ovaj mjesec, ali pitanje je kako dalje ljudima garantirati sigurnu egzistenciju. U Sindikatu GIKIL-a ne kriju zabrinutost, a i Granski sindikat hemije i nemetala Federacije BiH uputio je otvoreno pismo Vladi Federacije BiH i Vladi Tuzlanskog kantona da ugroženost GIKIL-a ozbiljno ugrožava i druge velike kompanije u BiH. Zatražili su promptnu reakciju i Međunarodne zajednice.
“Upitno je 900 radnih mjesta, ne samo radna mjesta nego i 900 porodica. Ljudi su zabrinuti, većina je u kreditima, male su plate”, istakao je Ermin Halilović, prеdsјеdnik Sindikаtа rаdnikа GIKIL-а, dok je Rašid Fetić, prеdsјеdnik Sindikаtа Аrsеlоr Мitаla Zеnicа dodao:
“Šta mi možemo s ovog mjesta? Apelujemo na sve nadležne institucije da se radi ažurno, da se problem riješi. Mislim da je to prioritet ne samo GIKIL-a i ArcelorMitala, nego i Bosne i Herecgovine”.
U Vanjskotrgovinskoj komori Bosne i Hercegovine ističu da vlast u Bosni i Hercegovini još nije ni svjesna kakve posljedice slijede za ekonomiju Bosne i Hercegovine. Već sada su ogromni milionski gubici, ali postoji i ozbiljna bojazan da će za naše najveće i strateške kompanije uslijediti i gubitak tržišta.
“Sa aspekta ekonomije apelujemo na donosioce odluke da ukažemo na značaj koliko je važno da promet zaživi u punom kapacitetu, da sačuvamo kompanije i sačuvamo radna mjesta”, objasnio je Ahmet Egrlić, prеdsјеdnik Vanjskotrgоvinskе kоmоrе BiH.
GIKIL se nalazi u najvećoj logističkoj krizi unazad 50 godina jer je prekinuta jedina žila kucavica u željezničkom transportu, koja spaja sjever i jug zemlje. U ovih dvanaest dana, ovoj kompaniji još niko ne nudi ni pomoć niti makar verbalnu podršku. Nastave li nadležni ovako i narednih dana, onda zaista nisu svjesni šta gube.
(Agencije)