Mediji masovno napuštaju platformu X
Mnogi su mediji odlučili preuzeti gubitke i odmaknuti se od platforme X, posebno nakon pobjede Donalda Trumpa na američkim predsjedničkim izborima.
Mediji su počeli napuštati platformu X, nekadašnji Twitter, koji je nekada bio omiljena platforma globalnih medija, a sada je optužuju za omogućavanje širenja dezinformacija pod vodstvom svog vlasnika Elona Muska, saveznika izabranog američkog predsjednika Donalda Trumpa, piše francuska novinska agencija AFP.
Navodeći oštru i ekstremnu atmosferu, švedske lijevo-liberalne novine Dagens Nyheter (DN) postale su u petak treći veliki medij koji je prestao objavljivati svoje članke na društvenoj platformi, prenosi Zimo .
“Otkako ju je preuzeo Elon Musk, platforma se sve više stopila s njegovim i Trumpovim političkim ambicijama “, rekao je glavni urednik Peter Wolodarski.
Lijevocentrični britanski dnevnik Guardian već je u srijedu objavio da više neće objavljivati sadržaj na svojim službenim računima na platformi X, koji je nazvao otrovnim.
Španski list Vanguardia učinio je isto dan kasnije, rekavši da bi radije izgubio pretplatnike nego ostao na mreži dezinformacija.
Još 2022. nekoliko se korisnika pitalo trebaju li ostati na Twitteru kada je Musk, preduzetnik poznat po automobilskoj kompaniji Tesla i svemirskoj kompaniji SpaceX, kupio platformu i drastično smanjio moderiranje sadržaja u ime slobode govora. Pitanje se ponovno pojavilo otkako je Trump pobijedio na američkim predsjedničkim izborima ovog mjeseca, a Musk ga aktivno podržava.
“Uznemirujući sadržaj”
“Očekujem da će se više izdavača razići s X-om “, rekao je Stephen Barnard, specijalist za medijske manipulacije na Sveučilištu Butler u SAD-u, te dodao: “Koliko će njih vjerovatno to učiniti ovisi o akcijama koje X, Musk i Trumpova administracija uzima u obzir medije i novinarstvo.”
Trumpov tim izabrao je Muska, najbogatijeg čovjeka na svijetu, da vodi novi Odjel za učinkovitost vlade.
Guardian ima gotovo 11 miliona sljedbenika na društvenoj mreži, ali je rekao da su nedostaci nadmašili prednosti prisutnosti na X-u. Britanski list navodi da platforma promoviše ili pronalazi često uznemirujući sadržaj, izdvajajući krajnje desničarske teorije zavjere i rasizam.
Ovakav odnos medija prema platformi u oštroj je suprotnosti s entuzijazmom koji je Twitter izazvao 2008. i 2009. godine.
Mediji su tada smatrali da moraju biti prisutni na internetu kako bi uspostavili izravan kontakt sa svojom publikom te stručnjacima i donosiocima odluka. Tamo su izgradili brendove, razvili nove prakse izvještavanja, stvorili zajednice, ojačali javni angažman, rekao je Barnard. Istovremeno su proširili utjecaj Twittera.
(Agencije)
Konferencija u Sarajevu – BiH i Crna Gora se suočavaju s istim velikodržavnim pretenzijama iz Srbije
Mostar: Plesom protiv ovisnosti
Sinoć u punoj sali Narodnog pozorišta u Mostaru u sjajnoj atmosferi neponovljivi Zijah Sokolović odigrao predstavu „Međuigre od 0-24“.
Jablanica: Nastavljeni radovi na uređenju lokaliteta za postavljanje kontejnerskog naselja
U Parizu danas svečanost otvaranja katedrale Notr Dam u kontekstu političke krize