Categories: SciTech|Published On: 27/1/2022|

Promjena pravila: Google ukida kolačiće

Google želi do kraja iduće godine obustaviti korištenje “kolačića” za praćenje u pregledniku Chrome, što bi značilo da kompanije neće moći voditi “dnevnik” o posjetama internetskih stranica.

“Kolačići” su male datoteke koje program za pregledavanje interneta sprema kada korisnik posjeti određenu internetsku stranicu, što joj omogućuje da ga ‘prepozna’ prilikom sljedećeg posjeta i ponudi mu ciljane oglase. Oglašivači, vlasnici internetskih stranica i skupine za zaštitu privatnosti pobunili su se protiv planirane tranzicije, što je natjeralo regulatore u SAD-u, Velikoj Britaniji i drugim zemljama da pomno prate Googleove planove.

Kupci i prodavači oglasnog prostora na internetu proučavaju potencijalne zamjene za “kolačiće2, uključujući mogućnost praćenja korisnika uvjetovanjem pristupa internetskoj stranici podacima o mailu i usvajanje tehnologija koje bi Google, Mozila i ostali mogli ugraditi u svoj softver.

Googleov prvi prijedlog, Federated Learning of Cohorts (FloC), predviđao je grupiranje korisnika u velike “košare” koje bi algoritmi formirali na temelju posjeta internetskim stranicama u protekloj sedmici.

Oglašivači bi prikazivali oglase u željenoj košari, ne znajući tko su korisnici ni kakav ih interes veže. “Tokom prošlogodišnjih testiranja, neki su oglašivači otkrili da je FloC manje učinkovit od kolačića za odabir niše korisnika, a sistem je uključivao i rizik otkrivanja povijesti pretraživanja pojedinih korisnika”, rekao je direktor Googleovih proizvoda Vinay Goel.

Kompanije u 250 milijardi dolara vrijednom globalnom sektoru internetskog oglašavanja strahuju da će nakon ukidanja kolačića više ovisiti o kupovanju oglasnog prostora Googlea i Facebooka zbog njihovih velikih baza podataka korisnika.

Novi Googleov prijedlog Topics grupira pak svakog korisnika u najviše 14 košara od ukupno 350 mogućih “košara” koje bi definirali inženjeri, kao što su fitness i putovanja, i to na temelju trotjednog pretraživanja.

Oglašivači bi pri donošenju odluke o prikazivanju oglasa koristili do tri “košare”‘ po korisniku.

Pratilo bi se samo pretraživanje na internetskim stranicama koje omogućuju Topics, a korisnici bi mogli otkloniti vezu s temom ili potpuno isključiti tehnologiju, tumači Googlev čelnik, dodavši da će testiranje početi za nekoliko mjeseci.

(Agencije)

Related Posts